zoot

Cafeaua: beneficii si reguli de consum

Cafeaua este buna

Pentru multi oameni, aceasta bautura este cea mai mare sursa de antioxidanti din dieta, devansand atat fructele cat si legumele. Iata cateva sfaturi pentru a transforma cafeaua intr-o bautura cu adevarat sanatoasa.

 

Nu consumati cafea mai tarziu de ora 14

Cofeina este un stimulent. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care ne bucuram de cafea atat de mult. Cofeina ne da un soc de energie si ne ajuta sa ramanem treji atunci cand ne simtim obositi.

Dar, daca ne bem cafeaua tarziu, aceasta poate interfera cu somnul, iar somnul insuficient poate provoca tot felul de probleme.

Din acest motiv, este important sa nu beti cafea prea tarziu, sau daca este mare dorinta de a bea ceva, alegeti una decafeinizata sau optati pentru o ceasca de ceai in schimb, care are mult mai putina cofeina.

Nu incarcati cafeaua cu zahar

Este foarte usor de a transforma cafeaua in ceva cu totul impropriu pentru consumul uman. Cel mai simplu mod este prin adaugarea unei cantitati exagerate de zahar in ea, care este probabil cel mai rau ingredient din dieta moderna.

Zaharul, in principal din cauza nivelului ridicat de fructoza, poate provoca tot felul de boli grave, cum ar fi obezitatea si diabetul.

Daca nu va puteti imagina traind viata fara un indulcitor in cafea, utilizati stevia.

Alegeti o marca de calitate, de preferat organica

La fel cum este si cu alte alimente, calitatea produsului poate varia foarte mult in functie de metoda de prelucrare si de modul in care a fost crescut.

Boabele de cafea tind sa fie puternic stropite cu pesticide, erbicide si diverse toxine care nu au fost niciodata destinate consumului uman.

Din acest motiv, va recomandam sa alegeti cafea bio ori de cate ori este posibil.

Nu utilizati indulcitori artificiali

Adaugarea indulcitorilor artificiali in cafea in loc de zahar ar parea o idee buna. Dar dovezile nu sustinute. Studii observationale asociaza indulcitorii artificiali cu tot felul de probleme de sanatate. Din acest motiv, nu puneti indulcitorii artificiali in cafea.

Adaugati putina scortisoara in cafea

Scortisoara este un condiment care se potriveste foarte bine cu aroma de cafea.

Studiile arata ca scortisoara poate reduce nivelul glucozei din sange, colesterolului si trigliceridelor la diabetici.

Daca doriti o aroma pentru cafeaua dumneavoastra incercati sa adaugati un strop de scortisoara.

Adaugati putina cacao in cafea

Cacao este un produs incarcat cu antioxidanti si asociata cu tot felul de beneficii pentru sanatate, inclusiv un risc redus de boli cardiovasculare.

Filtrati cafeaua dupa fierbere

Cafeaua poate contine substante nocive cunoscute ca diterpene, care pot ridica nivelul de colesterol in sange. Cu toate acestea, a scapa de ele este simplu folosind doar un filtru de hartie.

Filtrand cafeaua cu un filtru de hartie se indeparteaza in mod eficient toti diterpenii, dar este permis accesul cofeinei si antioxidantilor benefici, deoarece acestia trec prin filtru.

Cateva beneficii ale consumului de cafea

  • Scade durerea

Doua cesti de cafea consumate pot reduce durerile musculare de dupa antrenament cu pana la 48%, potrivit Journal of Pain.

  • Creste aportul de fibre

O ceasca de cafea preparata ofera pana la 1,8 grame de fibre din doza recomandata de 20-38 grame, conform Journal of Agricultural and Food Chemistry.  

  • Protejeaza impotriva cancerului de ficat

Cercetatorii italieni au descoperit ca consumul de cafea scade riscul de cancer la ficat cu aproximativ 40%. In plus, unele dintre rezultate sugereaza ca, daca beti trei cani pe zi, riscurile se reduc cu mai mult de 50%.

Autorul principal al studiului, Dr. Carlo La Vecchia, de la Milano Istituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri, a declarat: „Cercetarile noastre confirma revendicarile anterioare potrivit carora cafeaua este buna pentru sanatate si in special pentru ficat.“

  • Creste longevitatea

Cafeaua reduce riscul de deces. Potrivit cercetarilor publicate in American Journal of Epidemiology, patru cesti de cafea pe zi, reduc riscul de deces cu 16 la suta, iar trei cani pe zi, reduc riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare cu 21 la suta.

  • Scade riscul de diabet zaharat

Cercetatorii de la Harvard au descoperit ca consumul unei cesti de cafea in plus pe zi, timp de patru ani a scazut riscul de diabet cu 11 la suta, comparativ cu cei care nu si-au schimbat obiceiurile lor de a consuma cafea.

Surprinzator, inversul acestui fapt, de asemenea, este adevarat: reducerea consumului de cafea a crescut riscul de diabet zaharat cu 17 la suta.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.