zoot

Burpee: unul dintre cele mai eficiente explozive

Burpee nu este un exercitiu usor dar este un exercitiu exploziv. Dezvoltat de catre Royal H. Burpee in 1930 ca parte din teza doctorala in psihologie aplicata, a fost adoptat ulterior de catre Serviciile Armate ala SUA ca o modalitate de a evalua nivelul de fitness al recrutilor in timpul celui de al-II-lea razboi mondial. Introducerea exercitiului Burpee in rutina de antrenament a dus la revizuirea agilitatii, coordonarii si rezistentei.

Desi cele mai multe exercitii tintesc anumite grupe musculare, cand executi Burpee iti angajezi aproape fiecare grupa musculara. Mai mult, iti poti personaliza introducand diferite exercitii precum flotarile sau sariturile explozive cu bratele ridicate si palmele indreptate catre tavan, pentru a obtine un antrenament complet care-ti sculpteaza intregul corp.

Nu ai cum sa nu iubesti rezultatele pe care le obtii efectuand Burpees dar asta nu inseamna ca sunt exercitii usoare. De fapt, sunt atat de dificile incat pot reprezenta o provocare. O provocare sa faci cat mai multe repetitii, in timp ce-ti pastrezi postura corecta si-ti angajezi, constient, fiecare muschi. Poate la inceput nu vei putea face mai mult de trei circuite. Este in regula, pe masura ce-l executi, iti vei creste puterea.

*** Cele mai multe exercitii Burpees intr-un interval de 24h au fost efectuate de catre un englez pe nume Lee Ryan care a stabilit recordul mondial la 10.110 in data de 10 ianuarie 2015.

Un studiu recent, publicat in Applied Physiology, Nutrition and Metabolism arata ca exercitiile explozive, de tipul burpess, jumping jacks si mountain climber reusec sa imbunatateasca rezistenta musculaturii scheletice.

Telul tau este sa arzi cat mai multe calorii sau sa te sculptezi intr-un timp record? Studiile stiintificare arata ca un exercitiu HIIT arde in jur de 8-14 calorii pe minut. Mai mult, in cazul acestora de bucuri de efectul afterbun: continui sa arzi calorii post-antrenament.

Cum se executa exercitiul Burpee

Exercitii burpees 1
Exercitii burpees 2

Exercitii burpees 3Exercitiul burpee se poate executa aproape oriunde. Nu cere decat un perimetru restrans si n-ai nevoie de niciun echipament caci vei lucra numai cu greutatea propriului corp. Este exercitiul pe care-l poti efectua acasa, in camera de hotel sau in parc. Tot ce trebuie sa faci este sa fii atenta la postura. Odata ce ajungi sa-l stapanesti poti mari ritmul in care-l executi.

  • Aseaza-te in pozitie de genoflexiune, cu mainile pe sol
  • Sari in pozitie plank, cu mainile drepte
  • Optional: Executa o flotare
  • Sari in picioare si inapoi in pozitia de genoflexiune
  • Repeta

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.