•  
  •  

Este normal sa te preocupe lipsa de magneziu? Cu siguranta, in conditiile in care foarte putini oameni isi iau necesarul zilnic recomandat din alimentatie.

Ce stim despre magneziu?

Despre magneziu se stie ca amelioreaza durerile de cap, reduce simptomele de anxietate, ba chiar tempereaza poftele de zahar si, cu toate acestea, magneziul se gaseste pe lista nutrientilor care prezinta motive de ingrijorare pentru nivelurile inadecvate de administrare.

Alaturi de calciu, este un nutrient esential pentru activitatea celulara. Magneziul este important si pentru digestie si buna functionare a muschilor, nervilor si oaselor.

Fucsia.ro recomanda:

Supliment alimentar Magneziu cu Vitamina B6 SOLGAR 

 

Alimente bogate in magneziu

Ar trebui sa-l luam zilnic din alimente si bauturi sau sa gasim o modalitate de a ne suplimenta dieta pana ajungem sa intrunim necesarul zilnic de magneziu (310-320mg pentru femei si 400-420mg pentru barbati).

Iti vom arata ca nu este o misiune imposibila daca urmezi trucurile de mai jos:

Te poti bucura de ciocolata neagra fara regrete

Alimente sanatoase ciocolata neagra

Nu numai ca este prietenoasa cu silueta, ciocolata neagra este bogata in magneziu. O bucata de ciocolata neagra (29g) contine 95mg de magneziu, aproape 25% din necesarul zilnic.

Poti rontai nuci si seminte ca gustari

Necesar zilnic magneziu

Daca tot iti place sa rontai snacksuri in fata televizorului, inlocuieste-le cu seminte sau nuci. Nu numai ca au continut redus de zahar, semintele si nucile sunt bogate in magneziu.

O mana de seminte de dovleac (38g) contine 150mg de magneziu, peste o treime din necesarul zilnic de magneziu. Tot peste o treime din necesarul zilnic de magneziu iti poti lua din 50g de migdale sau caju, 30g nuci braziliene sau 100g nuci romanesti.

Inca un motiv in plus sa consumi cereale integrale…

Alimente bogate in magneziu

Pe langa faptul ca nu vei mai avea probleme cu digestia, cerealele integrale te ajuta sa-ti intrunesti necesarul zilnic de magneziu (100g quinoa – 197mg, 100g mei – 114mg, 100g faina de grau integrala – 138mg)

… si fasole

Fasole bogata in magneziu

Surse proteice vegetale, fasolea, mazarea, nautul si lintea sunt bogate in magneziu. 100g din aceste alimente iti va furniza aproximativ o cincime din necesarul zilnic.

Bea apa minerala

Apa alcalina ph

Aportul de magneziu poate fi suplimentat de apa minerala. Citeste lista de ingrediente si verifica daca magneziul se numara printre componente. Spre exemplu, un litru de Aqua Carpatica minerala carbogazoasa contine 78mg magneziu.

Completeaza cu suplimente

Suplimente magneziu

Adreseaza-te medicului tau pentru a-ti suplimenta dieta cu magneziu. Alege glicinatul de magneziu, una dintre cele mai absorbabile si prietenoase cu stomacul forme de magneziu, ideala pentru corectarea unui deficit pe termen lung.

 

Simptome ale deficitului de magneziu

Denumita de multe ‘deficienta invizibila’, lipsa de magneziu ramane de multe ori nediagnosticata intrucat exista posibilitatea ca aceasta sa nu apara in analizele obisnuisnuite de sange.

Cauzele sunt multe, printre care se numara calitatea solului si a alimentelor pe care le consumam, bolile digestive, precum intestinul permeabil, bolile cronice si medicatia acestora.

Crampele musculare

70% dintre adulti si 7% dintre copii manifesta crampe musculare sau carcei la picioare. Nu numai ca pot fi suparatoare si incomode, uneori dor groaznic.

Datorita rolului magneziului in semnalele neuromusculare si contractiile musculare, cercetatorii au observat o legatura dintre lipsa de magneziu si crampele musculare. Un alt simpton asociat cu lipsa de magneziu este si sindromul picioarelor nelinistite (SPN).

Insomnie

Lipsa de magneziu este adesea un precursor al diferitelor tipuri de tulburari de somn, precum anxietatea, hiperactivitateasi agitatia, si asta pentru magneziu este vital pentru acidul gamma-aminobutiric, un neurotransmitator inhibitor, cunoscut pentru efectul sau ‘calmant’ asupra creierului.

Dureri musculare / Fibromialgia

Un studiu publicat in Magnesium Research a examinat rolul magneziului asupra simptomelor asociate cu fibromialgia si s-a descoperit ca o crestere a aportului de magneziu reduce durerea si sensibilitatea.

Hipertensiune arteriala

Magneziul si calciul merg mana in mana pentru a regla tensiunea arteriala si a proteja inima. De obicei, cand ai deficienta de magneziu, iti lipseste si calciul si este posibil sa suferi de hipertensiune sau tensiune arteriala ridicata.

Mai mult, un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition arata ca o dieta bogata in alimente care contin magneziu poate reduce riscul unui accident vascular cerebral cu 8% si asta pentru hipertensiunea este responsabila de peste jumatate dintre ACV-urile ischemice din lume.

Diabet zaharat tip 2

Una dintre cauzele principale ale deficientei de magneziu este diabetul zaharat de tip 2. Acesta este atat cauza cat si simptom.

Un studiu efectuat de catre cercetatorii britanici pe un esantion de 1452 de persoane, nivelurile scazute de magneziu au fost de zece ori mai raspandinte in cazul persoanelor cu diabet.

Oboseala

Un nivel scazut de energie, slabiciune si oboseala sunt simptome comune ale lipsei de magneziu.

Recomandarea din partea Centrului Medical al Universitatii din Maryland este de a suplimenta dieta cu 300-1000mg de magneziu zilnic, dozandu-se cu grija caci se pot manifesta efecte secundare, precum diareea.

Migrene

Migrenele au fost legate si de lipsa de magneziu, datorita importantei acestui mineral in echilibrarea neurotransmitatorilor din organism.

Un studiu controlat dovedeste ca suplimentarea dietei cu 360mg pana la 600mg de magneziu pe zi, poate reduce frecventa migrenelor cu pana la 42%.

Osteoporoza

NIH (National Institute of Health) spune ‘corpul unei persoane normale contine aproximativ 25g de magneziu si mai mult de jumatate se regaseste in oase”. Magneziul este cu atat mai important pentru persoanele in varsta care sunt predispuse oaselor fragile.

Un studiu publicat in Biology Trace Element Research arata ca suplimentarea dietei cu magneziu incetineste dezvoltarea osteoroporozei.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro