zoot

Beneficiile unui mic dejun proteic. Plus: retete delicioase

Stim deja cat de important este micul dejun si riscurile la care ne supunem daca facem o obisnuita din a sari peste prima masa a zilei. Numeroase studii au asociat acest obicei cu obezitatea. Daca ai cateva kilograme in plus de care vrei sa scapi sau pur si simplu vrei sa-ti dezvolti o rutina sanatoasa pentru a te mentine in forma si energica, fa-ti timp pentru micul dejun!

O gogoasa plina de zahar si grasimi in drum spre birou sau un bol de cereale rafinate cu adaos de zahar nu reprezinta un mic dejun ideal. In schimb, un mic dejun proteic vine cu numeroase beneficii.

Mic dejun proteic

Un studiu recent, publicat in American Journal of Clinical Nutrition, a aratat beneficiile unui mic dejun proteic, analizand apetitul, semnalele hormonale si neuronale care controleaza reglarea aportului de energie in cazul persoanelor obeze. Chiar daca studiul a fost realizat pe un grup mic de participanti, rezultatele sunt uimitoare. Prin proceduri de scanare a creierului, s-a gasit o activitate mai redusa in zona care controleaza apetitul si poftele alimentare in cazul grupului care a consumat un mic dejun proteic (35 de grame) iar participantii au raportat un nivel crescut de satietate pe durata intregii zile.

Senzatia de satietate are de-a face cu hormonul care stimuleaza apetitul, numit grelina, aflam in studiul condus de Dr. Blom si altii, numit ‘Efectele unui mic-dejun bogat in proteina asupra raspunsului postprandial al grelinei’, publicat in acelasi jurnal. Cei care consuma un mic dejun proteic au o concentratie mai scazuta de grelina decat cei care consuma carbohidrati.

Idei de mic dejun proteic

Oul este alimentul nostru preferat pentru micul dejun. Alege oua organice, provenite din gaini crescute la sol si hranite cu cereale bio si nu-ti vor lipsi ideile de mic dejun:

Mic dejun proteic

  • omleta cu baby spanac
  • omleta cu avocado
  • omleta cu tofu BIO
  • omleta cu ciuperci
  • oua posate pe pat de sparanghel
  • oua fierte pe o felie de paine proteica cu seminte si salata
  • ou gatit la cuptor in avocado
  • salata de ou cu feta si rosii cherry
  • frittata cu legumele tale preferate
  • frittata cu somon afumat pe pat de rucola

In zilele in care nu consumi oua, poti alege:

Mic dejun proteic 2

  • salata cu ton
  • tartine din cereale integrale si seminte cu avocado si somon / ton afumat
  • iaurt grecesc cu seminte si nuci
  • o cutie de branza cottage cu seminte si nuci
  • briose sau biscuiti proteici, low carb (pregatiti cu o seara inainte)
  • clatite low carb din faina de migdale si soia cu unt de arahide / migdale / caju si sos de ciocolata 85% cacao
  • budinca din seminte de chia cu lapte, seminte si nuci
  • shake proteic (vegetarienii pot incerca un shake proteic din izolat de mazare, lapte vegetal, indulcitor din stevie)
  • smoothie proteic (lapte cu seminte, nuci sau migdale)

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.