zoot

Beneficiile migdalelor pe intelesul tuturor

Migdalele au fost lung timp evitate de gastronomia romaneasca, deoarece nu cresteau pe toate campurile si, ca urmare, nu erau accesibile tuturor. Dar acum, cand putem gasi migdale oricand vrem pe rafturile magazinelor, sau chiar in piata, este important sa ne informam asupra proprietatilor interesante ale migdalelor.

Beneficii migdale

Fie ca le consumam in forma lor cruda, sau ca unt de migdale si lapte de migdale, ne vom bucura de aceleasi beneficii pe care vi le vom prezenta mai jos:

Ajuta la pastrarea sanatatii cardiovasculare

Desi pline de grasimi, migdalele au un ingredient-minune, sub forma acizilor grasi mononesaturati, o forma de grasime sanatoasa pentru organism. In plus, vin la pachet cu o serie de substante antioxidante, flavonoide, care reduc inflamatia si promoveaza sanatatea vaselor de sange. Rezultatul este un proces aterosclerotic incetinit, cu o ameliorare a riscului de a face complicatii ischemice precum angina pectorala sau infarctul miocardic acut.

Pastreaza functia creierului pentru mai mult timp

Dupa o anumita varsta, functia intelectuala incepe sa scada, de multe ori pe nesimtite. Migdalele pot fi de un real ajutor, daca sunt introduse pe termen lung in dieta, deoarece contin doua substante, L-carnitina si riboflavina, care sunt substrat energetic pentru creier. Cu alte cuvinte, neuronii se hranesc cu aceste molecule. Astfel, este incetinit procesul de imbatranire a creierului, migdalele fiind recomandate chiar si bolnavilor de Alzheimer.

Iti mentin pielea sanatoasa

Vitamina E, prezenta din belsug in migdale este un factor esential pentru oricine isi doreste o piele fina, cu mai putine riduri, pentru mai mult timp. Daca esti tipul de persoana care adora soarele, poate ar fi bine sa te gandesti sa pui cateva migdale langa crema de protectie solara. Catechina, epicatechina si antioxidantii flavonoizi sunt substante care ajuta in lupta cu cancerul de piele, prin remedierea precoce si completa a microleziunilor produse de radiatiile UV.

Normalizeaza presiunea sangelui si scade riscul de diabet

Desi migdalele nu pot face minuni pentru o persoana care nu isi tine tensiunea arteriala sub control, ele pot fi de un real ajutor daca ai descoperit ca tensiunea ta este cu cateva unitati peste  limita. De asemenea, acizii grasi mononesaturati din compozitia lor, regleaza cantitatea de glucide eliberata in fluxul sanguin. Acest rol este extrem de important, deoarece o cantitate prea mare de glucide in sange va conduce la eliberarea insulinei in doze mari de catre pancreas, iar pe termen lung se poate ajunge la rezistenta la insulina, practic un stadiu precursor diabetului.

Ajuta la slabire

Migdalele sunt pline de grasimi si de calorii, deci nu te-ai gandi ca tocmai ele pot ajuta in lupta cu colaceii. Dar uite ca stiinta nu e de acord cu noi. Studiile au aratat ca aportul constant de migdale ajuta cu poftele din timpul zilei, deoarece mentine senzatia de satietate pentru mai mult timp.  Deoarece regleaza nivelele de zahar din sange, este mai putin probabil sa ai scaderi bruste de energie in timpul zilei, care de multe ori are ca rezultat mancarea unei cantitati mult prea mari de glucide.

Promoveaza sanatatea ta intestinala

Tot mai multe studii vin sa demonstreze rolul imens pe care tractul nostru digestiv il joaca in viata noastra. Astfel ca e normal sa il vrem cat mai sanatos cu putinta. Migdalele si mai ales coaja lor, contin substante probiotice care ajuta la dezvoltarea unei flori intestinale sanatoase. Flora intestinala este cea care descompune alimentele in molecule pe care corpul nostru le absoarbe, iar orice dezechilibru al ei poate avea consecinte grave asupra sanatatii noastre. Un studiu important a aratat ca un aport de migdale constant timp de 8 saptamani poate creste semnificativ populatiile de lactobacili din colon.

Asadar, noi iti recomandam sa integrezi migdalele in dieta ta, macar o data la cateva zile, desi ideal ar fi sa le consumi zilnic. Orice medic iti poate spune ca mai presus de toate este preventia. Asa ca in loc sa dai mai tarziu bani pe un pumn de pastile care sa faca acelasi lucru, mai bine incepi devreme cu o dieta echilibrata si plina de nutriente. Iti vei multumi mai tarziu.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.