zoot

Beneficiile consumului de somon salbatic

Somonul este unul dintre alimentele cele mai nutritive de pe planeta. Acest peste gras este incarcat cu substante nutritive si poate reduce factorii de risc pentru mai multe boli. Este, de asemenea, gustos, versatil si disponibil pe scara larga. In acest articol vom analiza 11 beneficii ale consumului de somon.

Somon salbatic

  1. Este bogat in acizi grasi omega-3

O portie de 100 grame de somon de crescatorie contine 2,3 grame de acizi grasi omega-3, in timp ce aceeasi portie de somon salbatic contine 2,6 g.  Spre deosebire de multe alte grasimi, grasimile omega-3 sunt considerate „esentiale“, ceea ce inseamna ca trebuie sa le obtinem exclusiv din dieta, deoarece corpul nu le poate sintetiza.

Desi nu este stabilit un aport zilnic recomandat de acizi grasi omega-3, mai multe organizatii din domeniul sanatatii recomanda ca adultii sanatosi sa consume un minim de 250-500 mg pe zi. Rolul acizilor omega-3 este de a reduce inflamatia, de a micsora tensiunea arteriala, de a minimiza probabilitatea de dezvoltare a cancerului si de a normaliza functia celulara.

  1. Este o sursa importanta de proteine

Somonul este bogat in proteine ​​de inalta calitate. La fel ca si grasimile omega-3, proteinele ​​sunt nutrienti esentiali care trebuie sa fie supliniti prin intetmediul alimentelor consumate. Proteinele ajuta organismul sa se vindece mai repede dupa o boala, protejeaza sanatatea oaselor si mentine masa musculara in timpul pierderii in greutate si in timpul procesul de imbatranire.

Cercetarile recente au constatat ca pentru o sanatate optima, fiecare masa trebuie sa furnizeze cel putin 20-30 de grame de proteine de inalta calitate. O portie de 100 g de somon ofera 22-25 g de proteine.

  1. Contine vitaminele grupului B

100 g somon salbatic contine:

  • Vitamina B1 (tiamina): 18% din doza zilnica recomandata;
  • Vitamina B2 (riboflavina): 29% din DZR;
  • Vitamina B3 (niacin): 50% din DZR;
  • Vitamina B5 (acid pantotenic): 19% din DZR;
  • Vitamina B6: 47% din DZR;
  • Vitamina B9 (acid folic): 7% din DZR;
  • Vitamina B12: 51% din DZR.

Aceste vitamine sunt implicate in multe procese importante, precum, transformarea alimentelor consumate in energie, crearea si repararea ADN-ului si reducerea inflamatiei care poate duce la boli cardiovasculare.

  1. Somonul contine potasiu

100 g de somon salbatic ofera 18% din doza zilnica recomandata de potasiu, un element cu rol in controlul tensiunii arteriale. De asemenea, reduce riscul de accident vascular cerebral si previne retentia apei in exces.

  1. Contine seleniu

Seleniul este un mineral care protejeaza oasele, scade nivelul de anticorpi tiroidieni la persoanele cu boli tiroidiene autoimune si poate reduce riscul de dezvoltare a maladiilor oncologice.

  1. Contine antioxidantul astaxantin

Astaxantin-ul este compusul care da somonului culoarea rosie, el protejeaza inima, creierul si pielea de inflamatie. Scade nivelul colesterolului rau si mareste nivelul colesterolului bun.

  1. Reduce riscul bolilor de inima

Consumul de somon in mod regulat poate ajuta la protejarea impotriva bolilor de inima. Acest lucru se datoreaza, in mare parte, capacitatii lui de a oferi acizi omega-3. Multi oameni au prea multi acizi omega-6 in sange lor, in raport cu omega-3, iar atunci cand echilibrul acestor doi acizi grasi este oprit, riscul de boli cardiovasculare creste.

  1. Este eficient in lupta cu kilogramele in exces

Ca si alte alimente bogate in proteine, somonul ajuta la reglarea nivelului de hormoni care controleaza apetitul si te fac sa te simti satul. In plus, creste rata metabolica mai mult dupa consumul de alimente bogate in proteine, cum ar fi somonul, in comparatie cu alte alimente.

  1. Lupta cu procesele inflamatorii din organism

Somonul poate fi o arma puternica impotriva inflamatiei. Multi experti cred ca inflamatia este cauza celor mai multe boli cronice, inclusiv boli cardiovasculare, diabet si cancer. Studiile au descoperit ca consumul de somon ajuta la reducerea markerilor inflamatiei la persoanele aflate in grupul de risc al acestor boli.

  1. Protejeaza creierul

Includerea somonului in dieta ar putea imbunatati functionarea creierului. Atat pestele gras, cat si uleiul de peste au fost remarcate prin faptul ca au potential de a reduce simptomele depresiei, de a proteja creierul fatului in timpul sarcinii, de a scadea anxietatea, de a minimiza pierderea lenta de memorie datorata inaintarii in varsta si de a reduce riscul de dementa.

  1. Are un gust unic si delicat

Somonul este foarte delicios. Are un gust unic, delicat si in acelasi timp diferit in comparatie cu gustul altor pesti grasi, cum ar fi sardine si macrou. Poate fi gatit la aburi, afumat, la gratar, la cuptor sau fiert. Poate fi, de asemenea, servit crud in sushi si sashimi.

Conservele de somon reprezinta o optiune rapida, ieftina si care ofera aceleasi beneficii impresionante pentru sanatate ca si pestele proaspat. De fapt, multe dintre conservele de somon au la baza somonul salbatic.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.