zoot

Beneficiile consumului de ceai Oolong

Ceai oolong

Ceaiul Oolong este un ceai traditional chinezesc, obtinut din frunzele plantei Camellia sinensis, aceeasi planta folosita pentru a obtine ceaiul verde si ceaiul negru. Diferenta este in modul in care este procesata planta.

Toate frunzele de ceai contin anumite enzime, care produc o reactie chimica numita oxidare. Oxidarea este ceea ce transforma frunzele de ceai verde pana la o culoare neagra intensa.

Ceaiul verde nu este lasat sa se oxideze mult, dar ceaiul negru este permis sa se oxideze pana cand devine negru. Ceaiul Oolong este undeva intre cele doua, fiind lasat doar partial sa se oxideze.

Aceasta oxidare partiala este responsabil pentru culoarea ceaiului Oolong si gustul sau caracteristic.

Similar cu ceaiul negru si verde, ceaiul Oolong contine la fel de multe vitamine, substante minerale si compusi antioxidanti.

O ceasca de ceai preparata va contine aproximativ:

  • Fluor:5-24% din DZR;
  • Mangan:26% din DZR;
  • Potasiu:1% din DZR;
  • Sodiu:1% din DZR;
  • Magneziu:1% din DZR;
  • Niacina:1% din DZR;
  • Cafeina:36 mg.

        DZR-doza zilnica recomandata

Unii dintre principalii antioxidantii din ceaiul Oolong, cunoscuti sub numele de polifenoli sunt reprezentati de flavine, thearubigins si EGCG. Acestia sunt responsabili pentru multe dintre beneficiile sale.

Ceaiul contine de asemenea teanina, un aminoacid responsabil pentru efectul relaxant.

Beneficiile consumului de ceai Oolong

  • Ajuta la prevenirea diabetului

Ceaiul Oolong este utilizat ca o infuzie pentru tratarea tulburarilor diabetice si ca o completare la tratamentul medicamentos conventional pentru tratarea acestei boli. Prin urmare, el regleaza cantitatea de zahar si nivelul insulinei din sange, astfel incat caderile si cresterile bruste ale glicemiei, care pot fi atat de dezastruoase pentru pacientii cu diabet zaharat sunt reduse. Un studiu efectuat in 2003 a aratat ca, atunci cand ceaiul Oolong este combinat cu medicamente antihiperglicemice in mod regulat, acesta echilibreaza si mai mult nivelul glucozei sanguine si impiedica salturile bruste ale valorii ei.

  • Poate imbunatati sanatatea cardiovasculara

Printre cele mai vizibile beneficii pentru sanatate ale ceaiul Oolong este si protectia sa cardiovasculara. Acest lucru este cu atat mai valoros, daca luam in considerare ca bolile inimii sunt printre cele mai frecvente necazuri, dupa o anumita varsta si una dintre cauzele principale ale mortalitatii.

Un studiu care a cuprins mai mult de 76.000 de adulti japonezi a observat ca cei care beau 240 ml, sau mai mult de ceai Oolong pe zi au avut un risc cu 61% mai mic de a dezvolta boli cardiovasculare.

Iar un studiu realizat in China raporteaza un risc cu 39% mai mic de accident vascular cerebral la cei care au baut 480 ml de ceai Oolong sau ceai verde pe zi.

  • Ajuta in procesul de slabire

Oamenii de stiinta cred ca unii dintre polifenolii ce se contin in ceaiul Oolong pot stimula metabolismul si reduce cantitatea de grasime absorbita de organism in urma alimentatiei.

Acesti antioxidanti polifenolici sunt, de asemenea, responsabili pentru activarea enzimelor care ajuta la utilizarea grasimii pentru a obtine energie.

Acelasi mecanism de actiune poate avea si cafeina din ceai. Pentru a testa aceasta idee, cercetatorii au comparat efectele cafeinei singure fata de combinatia de ceai cu continut de cafeina si polifenoli.

S-a observat ca ceaiul a crescut cantitatea de calorii arse cu aproximativ 4,8% fata de cafeina singura.

Acest lucru indica faptul ca efectele ceaiului de ardere a grasimii sunt, de asemenea, cauzate de compusii din plante nu doar de cafeina.

  • Imbunatateste functia cerebrala

Comentarii recente arata ca ceaiul Oolong poate ajuta la mentinerea functiei cerebrale si prevenirea bolii Alzheimer. De fapt, mai multe componente din ceai pot aduce beneficii pentru functionarea armonioasa a creierului.

Cofeina este una dintre ele, ea stimuleaza eliberarea de norepinefrina si dopamina, doi mesageri ale creierului care sunt responsabili pentru imbunatatirea starii de spirit, atentiei si sanatatea creierului.

Cercetarile ulterioare arata ca teanina, un aminoacid prezent in ceai, stimuleaza atentia si amelioreaza anxietatea.

Polifenolii din ceai sunt si ei apreciati datorita efectului calmant, mai ales incepand cu doua ore dupa administrarea.

  • Protejeaza impotriva anumitor tipuri de cancer

Oamenii de stiinta cred ca antioxidantii prezenti in ceaiul negru, verde si Oolong pot ajuta la prevenirea mutatiilor din celule care duc la cancer.

Mai mult decat atat, o recenzie a mai multor rapoarte arata ca cei care beau ceai regulat ar putea avea un risc cu 15% mai mic de a dezvolta cancer oral.

Alte comentarii raporteaza efecte protectoare similare impotriva cancerului de plamani, esofag, pancreas, ficat si cancerului colorectal.

  • Mentine oasele si dintii sanatosi

Calciul si vitamina K din componenta ceaiului Oolong pot mentine densitatea osoasa in norma, ceea ce inseamna ca ar putea fi un factor ce contribuie eficient in lupta cu osteoporoza si cu cariile dentare.

Un studiu in care au fost implicate 680 de femei aflate la menopauza din China a constatat ca doamnele care au baut ceai Oolong au avut in mod regulat densitatea osoasa cu 4.5-4.9% mai mare decat doamnele care dadeau preferinta alcoolului si nu ceaiului.

  • Ajuta la ameliorarea eczemelor

Unii dintre compusii ceaiului, in special vitamina E, ajuta la protejarea pielii de razele soarelui, reducand probabilitatea si severitatea petelor si adaugand in acelasi timp o stralucire sanatoasa. Vitamina K poate determina pielea sa ramana moale si elastica.

Contraindicatii si reactii adverse

Ceaiul Oolong a fost consumat timp de secole si este in general considerat a fi sigur.

Insa, daca este consumat in exces, datorita cofeinei poate duce la anxietate, dureri de cap, insomnie, batai neregulate ale inimii si tensiune arteriala ridicata.

Flavonoidele din ceai pot lega fierul gasit in alimentele vegetale, reducand absorbtia lui in sistemul digestiv cu 15-67%. Din aceasta cauza persoanele ce au un nivel scazut de fier ar trebui sa evite consumul de ceai in timpul meselor si sa ia in considerare consumul de alimente bogate in vitamina C care ar favoriza absorbtia fierului.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.