Bea un SMOOTHIE PROTEIC la micul dejun!

  •  
  •  

Nu stii cu ce sa inlocuiesti fulgii de ovaz la micul dejun? Incearca un smoothie proteic. Este gata numaidecat, foarte satios (atat de satioasa incat vei uita de pofta de mancare pana la pranz) si chiar gustos.

Sa sari peste micul dejun sau sa-ti iei un covrig in drum spre birou nu mai este de mult timp o optiune.

Smoothie-urile te hranesc, te energizeaza si economisesc o groaza de timp, timp pe care-l poti folosi sa arati ca proaspat scoasa din cutie, dis de dimineata. Sunt atat de energizante incat poti uita si de cafeaua de dimineata.

De ce sa consumi un smoothie proteic

Smoothie proteic

Pierderea in greutate are o mare legatura cu alimentele pe care alegi sa le consumi decat cu numarul de calorii pe care le contin.

Daca alegi alimente satioase care instaleaza si mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp, te vei trezi mancand mai putin, mai rar si, implicit, mai putine calorii pe durata zilei.

Consumul mai multor proteine sau inlocuirea unei mese cu un shake proteic poate fi secretul pierderii in greutate.

Proteina este aliata ta in lupta cu kilogramele in plus.

Este macronutrientul cel mai satios, ai nevoie sa consumi mai putina proteina (comparativ cu carbohidratii) pentru a te simti satula si pentru a pastra senzatia de satietate pentru mai mult timp.

Proteina creste atat termogeneza, generarea de caldura in corp cat si consumul de calorii. Corpul consuma mai multe calorii atunci cand digera proteine, decat atunci cand consuma carbohidrati sau grasimi.

Nu in ultimul rand, proteina te ajuta sa pui masa musculara atunci cand regimul proteic este completat de un program de antrenament de rezistenta. Cu cat mai mare este masa musculara, cu atat mai crescuta este rata metabolica bazala (numarul de calorii pe care-l consumi cand nu faci nimic).

Conform unui studiu publicat in International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders din 2003, inlocuirea unei mese cu un shake sau alt inlocuitor pentru masa este o strategie eficienta pentru a pierde in greutate pe termen lung iar asta pentru ca inlocuitorii vin cu mai putine calorii si sunt mult mai densi nutritiv decat mesele obisnuite.

Un pranz luat cu colegii la un fast food poate ajunge si pana la 800 calorii, pe cand un smoothie proteic poate ramane sub 300 calorii. Economisind zilnic cate 500 calorii, poti pierde cu usurinta jumatate de kilogram pe saptamana.

 

Reteta smoothie proteic

Smoothie proteic

Un smoothie hiperproteic, atat de dens din punct de vedere nutritiv incat sa poata inlocui o masa?

Am combinat alimente naturale, curate si dense nutritional pentru a obtine un smoothie absolut delicios, incarcat cu proteine, grasimi bune si carbohidrati din laptele de soia, pudra de chia si uleiul de cocos, dar si minerale, vitamine si antioxidanti din fructele de padure si ciocolata neagra.

Cu siguranta va fi pe placul tau si-l poti adapta in functie de dieta.

Ingrediente:

  • 400ml lapte vegetal
  • 200g mix fructe de padure congelate (coacaze, mure, zmeura, afine)
  • 25g ciocolata neagra 85% cacao
  • 2 lingurite pudra de chia (10g)
  • 1 doza pudra proteica de mazare (sau izolat de zer)
  • 2 lingurite ulei de cocos (10g)
  • 2 lingurite Xylitol pentru indulcire (sau oricare alt indulcitor natural)
  • Optional: gheata (daca se folosesc fructe proaspte) sau apa plata pentru modificarea consistentei, dupa gust.

Se adauga toate ingredientele in blender si se mixeaza bine pana se obtine o consistenta omogena (30-60 de secunde). Daca se folosesc fructe proaspete se pot adauga 2-3 cuburi de gheata pentru a obtine textura si temperatura potrivita unui smoothie delicios.

Daca consistenta este prea groasa se poate adauga apa plata, mixandu-se din nou pana la omogenizare.

Din ingredientele de mai sus se obtin 3 pahare a cate 200ml. Se recomanda a se servi proaspat. Chiar si in cazul in care este refrigerat intr-o sticla cu capac, smoothie-ul se va servi in ziua in care este preparat.

Smoothie-ul proteic poate inlocui orice masa a zilei, fiind bogat in macronutrienti si fibre. In functie de necesitatile dietei, se pot substitui sau indeparta anumite ingrediente. Spre exemplu, in dieta low-carb se poate substitui jumatate din laptele de soia cu apa plata si se pot utiliza mai putine fructe de padure. Pentru a reduce aportul caloric, poti renunta la adaosul de ulei de cocos.

ATENTIE!

Nu se recomanda consumul a mai mult de 2 lingurite de pudra proteica din chia pe zi. Daca ai folosit-o in alte preparate pe care intentionezi sa le consumi in ziua respectiva, renunta la acest ingredient.

Te-ar putea interesa si:

 

Trucuri pentru prepararea celui mai delicios smoothie proteic

Pudra proteica de mazare

Ingredientul de baza al smoothie-urilor proteice ramane laptele vegetal.

Se poate folosi orice tip de lapte vegetal, dupa preferinte. Noi am ales laptele de migdale pentru ca este o varianta low carb si nu influenteaza gustul final al preparatului, avand mai degraba o aroma neutra.

O bautura grozava vei obtine folosind lapte de cocos, de alune, de orez sau de soia. In cazul ultimei alegeri, asigura-te ca produsul este BIO, din boabe de soia nemodificate genetic.

Intr-un smothie proteic se poate introduce orice sursa de proteina de calitate, atat pudra proteica de zer, albus de ou, mazare sau tofu organic insa, se pare ca unele sunt mai eficiente ca altele in termeni de satietate.

Conform unui studiu publicat in Nutrition Journal in 2011, caseina si pudra proteica din mazare au cel mai mare efect asupra apetitului, reducand cantitatea de alimente ingerate la urmatoarea masa.

Indiferent de tipul proteinei pe care vrei sa-l adaugi in smoothie proteic, adauga si alte ingrediente, facand un mix de proteine, carbohidrati buni (fibre) si grasimi sanatoase care, cumulate, sa contina cel putin 200 calorii:

  • Alege o baza saraca in grasimi: lapte slab, lapte de migdale sau de soia organic etc.
  • Adauga o lingura de seminte de chia sau de in pentru un aport de fibre
  • Adauga fructe de padure pentru gust si continutul de micronutrienti.
  • Adauga o mana de nuci sau jumatate de avocado pentru portia necesara de grasimi bune.
  • Completeaza cu sursa de proteina: pudra de zer, caseina, pudra proteica de mazare, pudra proteica din albus de ou etc.

Pentru a obtine o consistenta cremoasa si spumoasa ca a milkshake-ului de capsuni original, poti introduce trei ingrediente cheie in reteta:

  • Smantana vegetala din cocos. Pe langa gustul deosebit pe care-l imprima preparatului final, smantana vegetala din cocos se comporta ca o smantana dulce obisnuita. In momentul procesarii in blender confera cremozitate si acea textura densa a milkshake-ului.
  • Semintele de chia hidratate peste noapte devin gelatinoase contribuie si ele la consistenta preparatului final. Cu un continut ridicat de fibre dar si proteine, contribuie la pastrarea satietatii dupa consum.
  • Uleiul de cocos sau uleiul MCT (derivat din uleiul de cocos) aduce un plus de grasimi bune. Trigliceridele cu lant mediu se metabolizeaza in mod similar carbohidratilor, fiind o sursa imediata de energie.

Bineinteles, in loc de fructele de padure se pot folosi alte fructe de sezon sarace in zahar, atat proaspete cat si congelate. Atentie! Fructele congelate confera temperatura optima de servire a unui milkshake in zilele toride de vara insa nu toate blenderele pot procesa gheata. Asigura-te ca blenderul tau are functie de gheata inainte de a introduce fructe congelate in reteta.

Smoothie-ul proteic se poate indulci dupa preferinte. Daca nu mizezi neaparat pe o bautura low carb, zaharul de cocos ii va conferi un gust deosebit. Alti indulcitori naturali care potenteaza gustul sunt siropul de agave si siropul de artar.

Insa, in varianta low carb se merge pe un indulcitor din Stevia, fie el sub forma lichida, de extract sau solidificata, sub forma de granule (Green Sugar).


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro