zoot

Avocado: profil nutritional si beneficii pentru sanatate

Beneficii fruct avocado

Tendintele alimentare sunt in continua schimbare, dar datorita beneficiilor pentru sanatate, fructul avocado a fost in lumina reflectoarelor de ceva timp si inca continua sa se mentina bine pe pozitie. Faima sa se datoreaza compozitiei, partial texturii cremoase si gustului sau delicios de nuca.

Avocado este unul dintre singurele fructe care contini in mare parte grasimi sanatoase, mononesaturate  si nu carbohidrati. Includerea grasimilor sanatoase in meniul nostru zilnic este importanta pentru a ne mentine pe deplin satui dupa mese, deoarece grasimile au nevoie de mai mult timp pentru a fi digerate decat carbohidratii sau proteinele.

Avocado are o piele foarte groasa, care il protejeaza de pesticide. Acesta este motivul pentru care nu trebuie sa cumperi fructe de avocado organice. Este una dintre cele mai sigure culturi din punct de vedere al expunerii sale reduse la pesticide.

Avocado a devenit un aliment popular in randul persoanelor constiente de sanatatea lor. Acesta este adesea mentionat ca un superaliment, ceea ce nu este surprinzator avand in vedere proprietatile sale.

Valoarea nutritiva a fructului avocado

100 de g miez de avocado contine 160 de calorii, 2 grame de proteine si 15 grame de grasimi sanatoase. Desi contine 9 grame de carbohidrati, 7 dintre acestea sunt fibre si raman doar 2 g de carbohidrati „net”, ceea ce face acest fruct sa fie considerat un aliment low-carb.

Alti nutrienti:

  • Vitamina K:26% din DZR;
  • Folati:20% din DZR;
  • Vitamina C:17% din DZR;
  • Potasiu:14% din DZR;
  • Vitamina B5:14% din DZR;
  • Vitamina B6:13% din DZR;
  • Vitamina E:10% din DZR;

*DZR-doza zilnica recomandata

Mai contine mici cantitati de magneziu, mangan, cupru, fier, zinc, fosfor, vitamina A, B1 (tiamina), B2 (riboflavina) si B3 (niacin).

Care sunt beneficiile consumului de avocado?

Promoveaza sanatatea cardiovasculara

Boala coronariana este in continuare cel mai mare criminal in SUA si Marea Britanie si este, in esenta, o boala inflamatorie.

Multi experti cred acum ca un consum ridicat de uleiuri vegetale prelucrate pro-inflamatorii reprezinta un factor important de risc in bolile cardiovasculare. Ei recomanda scaderea aportului de grasimi polinesaturate  si cresterea cantitatii de acizi grasi mononesaturati sanatosi in regimul alimentar.

Avocado este o sursa excelenta de acid oleic mononesaturat, o forma de grasime benefica, care reduce nivelul colesterolului LDL ,,periculos” din sange si in acelasi timp influenteaza cresterea nivelului de colesterol HDL „benefic”.

Contribuie la normalizarea tensiunii arteriale

Multi oameni nu primesc suficient potasiu din alimentatie, insa acest deficit poate duce la hipertensiune arteriala, care este la randul sau, un factor important de risc pentru infarctul miocardic, accidentul vascular cerebral si bolile renale.

Avocado este deosebit de bogat in potasiu, chiar contine mai mult decat bananele.

In afara de mentinerea tensiunii arteriale in norma, acidul oleic si fibrele dietetice din avocado ajuta la normalizarea nivelului de zahar din sange, oferind beneficii suplimentare pentru sanatatea inimii si pentru reducerea riscului de diabet zaharat.

Previne cancerul

Avocado este o sursa buna de antioxidanti carotenoizi, cum ar fi alfa-caroten, beta-caroten, beta-criptoxantina, luteina si zeaxantina. Acesti antioxidanti protejeaza celulele corpului de daunele radicalilor liberi si sunt considerate o linie de aparare impotriva numeroaselor boli.

Avocado contine, de asemenea, niveluri ridicate de vitamina C si vitamina E, ele insasi fiind puternici antioxidanti anti-cancer.

Vitamina C este considerat protector impotriva multor tipuri de cancer non-hormonale, cum ar fi cancerul pancreatic, cancerul de stomac si cancerul pulmonar, iar vitamina E protejeaza de cancerul de san.

Avocado este bun pentru piele

Grasimile mononesaturate din avocado sunt, de asemenea, benefice pentru imbunatatirea tonusului si a aspectului pielii. Ele sunt vitale pentru mentinerea unui nivel bun de umiditate in stratul epidermic, care face pielea sa arate si sa se simta moale si sanatoasa.

Aceste grasimi omega-9 sunt cunoscute pentru efectul lor de a reduce roseata si iritarea pielii si pentru ca sunt implicate in repararea celulelor deteriorate. Un aport alimentar suficient de grasimi mononesaturate poate modera productia de sebum, ceea ce ajuta la reducerea acneei,  punctelor negre si tratarea pielii excesiv de grase.

Ajuta in procesul de slabire

Multi oameni ar fi surprinsi de faptul ca alimentele cu un nivel ridicat de grasimi si cu multe calorii, cum este avocado ar fi recomandate pentru pierderea in greutate. Cu toate acestea, cercetarile au aratat ca acizii grasi mononesaturati din avocado sunt mult mai susceptibili de a fi utilizati ca energie decat depozitati sub forma de grasime corporala.

Aceasta energie constanta si sentimentul de satietate sau de plenitudine ce le veti obtine de la consumul doar a unui avocado este unul dintre motivele pentru care acest fruct este atat de bun pentru reducerea foamei.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.