zoot

Atentie! Restrictia Atkins este pe cantitatea neta de carbohidrati

Probabil ai tot auzit de dieta Atkins si te-ai hotarat sa o incerci. Ai aflat ca in perioada de Inductie nu ai voie sa consumi decat 20 de g de carbohidrati pe zi. Gresit! Nu ai voie sa consumi decat o cantitate neta de 20 g de carbohidrati. Este o mare diferenta!

Dieta Atkins se bazeaza pe conceptul de Net Carbs- Cantitatea neta de carbohidrati. Orice restrictie de carbohidrati se refera la cantitatea neta de carbohidrati care se calculeaza astfel:

Cantitatea totala de carbohidrati a unui aliment – Cantitatea de fibre continuta de acel aliment = Cantitatea neta de carbohidrati

Restrictia de carbohidrati in dieta Atkins © victoria p. - Fotolia
Foto © victoria p. – Fotolia

Sa luam cateva exemple:

Rosii cherry (100g)
Total Carbohidrati – 3.92g dintre care:
Fibre  – 1.2g
Zahar – 2.63g
_____________________
Cantitatea neta de carbohidrati = 3.92 – 1.2 =
2.72
(Sursa)

 

Spanac (100g)
Total Carbohidrati – 3.63 dintre care:
Fibre  – 2.20g
Zahar – 0.42g

_____________________
Cantitatea neta de carbohidrati = 3.36 – 2.20 = 1.16
(Sursa)

 

Salata verde (100g)
Total Carbohidrati – 2.97g dintre care:
Fibre  – 1.2g
Zahar – 1.76g
_____________________
Cantitatea neta de carbohidrati = 2.97 – 1.76 = 1.21
(Sursa)

 

Castraveti cu coaja (100g)
Total Carbohidrati – 3.63 dintre care:
Fibre  – 2.2g
Zahar – 0.42g

_____________________
Cantitatea neta de carbohidrati = 3.63 – 2.2 = 1.43
(Sursa)

 

Atunci cand nu faci diferenta intre cantitatea totala de carbohidrati si cantitatea neta, tinzi sa reduci cantitatea de legume, fructe si cereale integrale care iti este permisa in dieta Atkins.

Daca nu ai fi stiut acest detaliu, te-ai fi gandit ca 250g de spanac iti consuma mai mult de jumatate din cantitatea de carbohidrati permisa in dieta Atkins in perioada de inductie, atata vreme cat cantitatea neta de carbohidrati este practic inexistenta (aprox 3g).

De aici poti trage concluzia ca poti manca mai mult carbohidrati in dieta Atkins decat ai fost obisnuita sa crezi!

Este nevoie sa calculezi de fiecare data cantitatea neta de carbohidrati? Nu! Noi am ales sa calculam de mana pentru a-ti demonstra cat de simplu este sa te inseli in privinta restrictiei de carbohidrati impusa de dieta Atkins. Ce alte optiuni ai?

  • Citesti etichetele produselor! De exemplu, painea de secara Benecol contine 26.8g glucide la 100g  (cantatitatea totala de carbohidrati) dar! 6.63g de fibre! De aici reiese cantitatea neta de carbohidrati: 20.17 g /100g produs si aproximativ 4g / felie!
  • Folosesti calculatorul de carbohidrati. Intri si te inregistrezi AICI.

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.