•  
  •  

Nu toate bauturile sunt la fel.

De ce ai nevoie de o bautura hidratanta?

Bautura hidratanta cu electroliti

In timpul unui antrenament intens, corpul nu pierde doar apa ci si electroliti, prin intermediul transpiratiei.

Corpul pierde cel mai mult sodiu, pierderile ajungand sa depaseasca 1,000 mg per litru de transpiratie in timpul unei sesiuni de antrenament intense. Bautura hidratanta cu electroliti vine sa completeze aceasta pierdere.

Necesarul de sodiu se indentifica in urma unor analize de laborator, alegandu-se dintre o varietate de bauturi hidratante disponibile pe piata.

Apa simpla hidrateaza si, in general, apa este suficienta pentru a te rehidratata dupa un antrenament obisnuit. Daca nu ai un regim restrictiv sau nu esti pe o dieta de eliminare, consumul a jumatate de litru de apa la fiecare jumatate de ora de sport este suficient pentru a inlocui lichidele pierdute.

In schimb, cand este vorba de un antrenament intens sau de lunga durata (50-60 minute) ai nevoie de o bautura rehidratanta. Acestea sunt imbogatite cu electroliti si se absorb mai repede.

 

Tipuri de bauturi rehidratante

Bautura sportivi

Cand te orientezi catre o bautura rehidratanta, trebuie sa iei in calcul mai multe aspecte.

Forma in care vin:

  • Lichida
  • Tablete (se dizolva in apa)

Continut:

  • Bauturi rehidratante cu carbohidrati
  • Bauturi rehidratante fara carbohidrati

Primele sunt cele mai comune si printre cele mai populare se numara Gatorade. Gatorate este o bautura sportiva care se absoarbe rapid si in a carei compozitie regasim sodiu, potasiu si magneziu.

In schimb, bautura contine o cantitate semnificativa de carbohidrati (5.8g /100ml). Zaharul, in acest context, nu este un lucru neaprat rau. Acesta ajuta corpul a absoarba mai repede electrolitii si ofera energie imediata.

Cu toate acestea, daca urmezi o dieta saraca in carbohidrati, te-ai putea orienta catre bauturi rehidratante fara carabohidrati.

Bautura rehidratanta fara carbohidrati

Bautura rehidratanta fara carbohidrati

Daca ai ocolit pana acum bauturile hidratante pentru sportivi datorita adaosului de zahar, incompatibil cu o dieta low carb, avem vesti bune pentru tine: High5 Zero este o bautura rehidratanta cu electroliti, cu zero calorii, fara zahar!

Si asta nu este tot.

In urma unui studiu independent efectual de Facultatea Biomedical and Life Sciences a Universitatii din Glasgow, s-a constant ca participantii care au consumat bautura ZERO au ars, in medie 41% mai multe exercitii in timpul antrenamentelor decat cei care au consumat o bautura energizanta normala.

High5 Zero vine sub forma de tablete care se dizolva in apa. Din cele 20 de tablete, cate se regasesc intr-un tub, poti obtine 15l de bautura rehidratanta. Mai mult, poti alege ZERO X’Treme, cu un plus de cofeina si actioneaza ca stimulent cand te simti obosita si nu ai nivelul maxim de energie pentru a te apuca de antrenament.

Bautura rehidratanta fara carbohidrati

Bautura rehidratanta High5 Zero Xtreme cu electroliti si cofeina (20 tablete)

Detalii / Cumpara online pe emag.ro

 

Bautura rehidratanta naturala: apa de cocos

Apa de cocos beneficii

Apa de cocos reprezinta lichidul din nucile de cocos tinere care inca n-au ajuns la maturitate.

Este dulce si are un gust usor de nuca, cu o compozitie similara bauturilor sportive de rehidratare, avand in compozitie carbohidrati si electroliti, rehidrateaza corpul dupa exercitiul fizic, reechilibreaza corpul substituind electrolitii pierduti prin transpiratie si reenergizeaza.

Cumpara apa de cocos online pe vegis.ro

1. Este saraca in calorii

Fata de bauturile obisnuite din comert cu zahar adaugat, apa de cocos este mult mai saraca in calorii. O cana de apa de cocos (250ml) vine cu un aport de 50 de calorii (mai putin decat jumatate din aportul de calorii al bauturilor racoritoare cu zahar adaugat din comert).

2. Contine potasiu

O cana de apa de cocos bio (250ml) iti aduce 550mg de potasiu, aproximativ 15% din doza zilnica recomandata pentru un adult, cu peste 20% mai mult decat o banana de dimensiune medie.

3. Este saraca in carbohidrati

Comparativ cu sucurile naturale sau cele cu zahar adaugat. O cana de apa de cocos (250ml) are 12.5 carbohidrati, dintre care 9.5 zaharuri naturale. Datorita aportului de carbohidrati multi sportivi aleg sa o consume dupa antrenament pentru recuperare.

Altii merg mai departe si o amesteca cu pudra proteica sub forma unui shake pe care-l consuma la terminarea antrenamentului.

4. Este hidratanta

Un studiu recent publicat in Medicine & Science in Sports & Exercise arata ca apa de cocos hidrateaza corpul mai bine decat apa plata si la fel de bine ca bauturile sportive de rehidratare.

5. Fara colesterol si grasimi

Spre deosebire de laptele de cocos, apa de cocos reprezinta lichidul transparent din interiorul nucii de cocos tinere care inca nu a ajuns la maturitate. Astfel, nu contine deloc grasimi sau colesterol.

Este greu sa gasesti nuci de cocos tinere (5-7 luni) pe piata romaneasca insa iti poti procura apa de cocos bio imbuteliata din raioanele specializate sau pe internet. Provenind din agricultura bio, pretul unui recipient de 500ml este de aproximativ 20 de lei.

 

DIY: fa-ti o bautura rehidratanta cu ghimbir

Apa de cocos

  • O radacina de ghimbir
  • 4 ml zeama de lamaie
  • 2 linguri de zeama de lime
  • 2 linguri de sirop de agave sau miere
  • 1 varf de cutit de sare
  • 600 ml apa minerala (sau apa de cocos)
  • O mana de cuburi de gheata

Da prin razatoare ghimbirul, preseaza-l intr-o strecuratoare si pastreaza zeama (ar trebui sa ai o lingurita de zeama de ghimbir).

Amesteca zeama de ghimbir, zeama de lamaie, zeama de lime, siropul de agave si sarea intr-un shaker. Rastoarna in vasul de servire, toarna apa minerala, amesteca iar si adauga gheata inainte de servire.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro