Antrenamentul cu coarda, distractiv si accesibil oricui

  •  
  •  

Saritul coardei calorii

Un trup tonifiat, gambe sculptate pentru care vei castiga invidia prietenelor tale, un mai bun echilibru al corpului si o postura corecta obtii cand te antrenezi cu coarda.

Coarda de sarit este accesoriu de fitness atat de ieftin incat este accesibil oricui, un antrenament distractiv dar si eficient.

Cum sa-ti alegi coarda de sarit

Cea mai buna coarda de sarit

Inainte era usor sa alegi o coarda de sarit. Nu aveai prea multe optiuni. Acum lucrurile stau diferit. Cu atat de multe optiuni existente pe piata, decizia de a-ti cumpara o anumita coarda de sarit a devenit o adevarata provocare.

Nu si pentru tine. Iti vom propune o serie de intrebari care te vor ghida sa alegi cea mai buna coarda de sarit pentru nevoile tale.

  • O vei folosi in interior sau afara?

Orice coarda de sarit poate fi folosita in interior insa nu orice coarda de sarit poate fi folosita afara. Pe suprafete dure, precum asfaltul, coarda se uzeaza repede.

Cele mai indicate corzi pentru exterior sunt cele din PVC sau cele tip sirag de margele. Evita corzile de sarit din piele daca vrei sa te antrenezi afara.

  • Cat esti dispusa sa dai pe o coarda de sarit?

Pretul unei corzi de sarit porneste de la 10 lei si trece de 100 lei. Cele mai ieftine corzi de sarit sunt cele din plastic.

  • O vei folosi la sarituri de viteza?

Daca o vei folosi pentru sarituri de viteza trebuie sa fie rapida. Nu alege o coarda impletita cu manere de lemn. Este prea grea si prea inceata.

Problema cu corzile de sarit de viteza este ca sunt mai greu de folosit de catre incepatori.

  • Esti incepatoare?

Daca vrei doar sa incluzi antrenamentul cu coarda de sarit in rutina ta zilnica, mergi o coarda care are manere confortabile si un bun sistem de prindere. Foarte mult ajuta si un sistem usor de ajustare a lungimii.

Alt aspect dupa care sa te ghidezi este grosimea corzii. Corzile groase nu se incurca precum cele de viteza, te ajuta sa-ti mentii ritmul si sa-ti duci la bun sfarsit antrenamentul.

Pe masura ce avansezi vei vrea sa-ti scurtezi coarda pentru a spori viteza.

  • Vrei sa duci antrenamentul la urmatorul nivel

Alege o coarda de sarit cu greutati in manere sau una care sa-ti permita sa atasezi greutati pe cablu. Sunt grozave pentru a-ti imbunatati rezistenta si anduranta.

Acum sa recapitulam si sa trecem in revista comandamentele corzii de sarit:

  • Grosimea si densitatea cablului este primul lucru dupa care trebuie sa te ghidezi.
  • Daca coarda are un cablu gros, de densitate joasa, precum corzile din PVC, vei incepe sa simti rezistenta data de aer. Daca cablul este subtire si dens, ca in cazul corzilor din otel, vorbim de viteza.
  • Cele mai indicate corzi pentru incepatori sunt corzile de sarit cu cabluri de grosime/densitate medie, precum cele din PVC sau cele de 4mm din otel.
  • Pentru Crossfit si antrenamentele functionale cele mai indicate sunt corzile de sarit din otel de 2.5 mm, cu manere usoare din metal pentru durabilitate. Pentru artele martiale cele mai indicate sunt corzile de 4 mm din otel sau cele din piele.

CUMPARA CORZI DE SARIT PROFESIONALE CU PRETURI DE LA 9.99 LEI

 

Antrenamentul cu coarda de sarit

Cu doar cativa zeci de lei te poti antrena acasa sau in aer liber, in parc, lucrandu-ti intreg corpul. Antrenamentul cu coarda este excelent pentru pierderea in greutate (arzi pana la 1000 de calorii intr-o ora), pentru tonifiere dar si pentru celulita.

Este un antrenament simplu dar complet, care-ti creste nivelul de anduranta, iti normalizeaza presiunea arteriala si imbunatateste circulatia sangelui. Vei observa un trup mai puternic, un echilibru mai bun si o postura corecta.

Daca alegi sa faci un antrenament cu coarda, trebuie sa fii atenta la postura. Mentine-ti corpul drept, cu capul pe aceeasi linie cu gatul si coloana vertebrala. Priveste inainte si incordeaza-ti muschii abdominali. Indoaie usor genunchii si tine coatele indoite intr-un unghi de 45 de grade. Mainile se orienteaza cu palmele in sus.

Cu siguranta ai sarit coarda cand erai mica insa acum este posibil sa intampini dificultati. Insista si in cateva zile iti vei recapta coordonarea. Poti incepe cu sesiuni scurte, de cateva minute, crescand treptat intervalul in functie de conditia ta fizica. In momentul in care capeti siguranta in miscare, diversifica atat intensitatea antrenamentului, lucrand pe intervale, cat si tipul de sarituri cu coarda:

  • saritura clasica cu coarda cu ambele picioare ridicate de la sol
  • saritura intr-un singur picior
  • saritura in care alternezi picioarele
  • saritura uriasului cand duci coarda de doua ori pe sub talpi
  • saritura HIIT cand ridici picioarele la abdomen
  • saritura cu bratele incrucisate

 

Trucuri si sfaturi

Beneficii sariturii cu coarda

  • Daca esti incepatoare alege o coarda din PVC, este ieftina si mai putin dura.
  • Incalta-te in pantofii de alergat care atenueaza impactul cu solul
  • Incalzeste-te intotdeauna inainte de a sari coarda iar la final executa cateva miscari de stretching.
  • Daca sari coarda in casa, aseaza o mocheta / saltea de fitness subtire sub picioare pentru atenuarea socului si a zgomotului.
  • Regleaza coarda pentru statura ta: plaseaza un picior la mijlocul corzii si trage de manere in sus. Acestea ar trebui sa ajunga la nivelul umerilor.
  • Pe masura ce te antrenezi, poti opta pentru corzi de sarit cu greutati care cresc intensitatea antrenamentului.

 

Beneficiile antrenamentului cu coarda de sarit

Coarda

Ti-e dor de anii copilariei cand sareai coarda zilnic? De ce sa nu sari coarda si acum? Fa din asta un antrenament distractiv si eficient care-ti lucreaza tot corpul.

Conform ACE (American Council of Exercise) ai cel putin sapte motive sa te apuci sa sari coarda incepand de maine:

  • Sariturile cu coarda te ajuta sa slabesti. Conform Science Daiy, poti pierde pana la 1300 calorii pe ora sarind coarda.
  • Sariturile cu coarda imbunatatesc densitatea osoasa. Daca vrei oase mai puternice si mai rezistente, stii ce ai de facut. h
  • Ca orice exercitiu aerobic si sariturile cu coarda promoveaza sanatatea inimii si a plamanilor. In plus, iti vei imbunatati si respiratia.
  • Sariturile cu coarda te ajuta sa-ti imbunatatesti coordonarea dintre ochi, picioare si maini.
  • Sariturile cu coarda iti pot imbunatati functia cognitiva.
  • Sariturile cu coarda te pot ajuta sa cresti intensitatea antrenamentelor tip circuit.
  • Sariturile cu coarda practicate regulat intind muschii gambei si imbunatatesc elasticitatea tendoanelor si a fasciei din jurul aceteia, rezultand un risc mai scazut de accidentari la nivelul membrului inferior, precum tendinita sau fasciita plantara.

Sariturile cu coarda se pot practica oriunde, acasa, la sala sau in concediu. N-ai nevoie decat de o coarda de sarit pentru a te bucura de un antrenament complet. Asa ca, de ce sa nu te apuci de sarit coarda chiar de acum?


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

starshiners.ro