zoot

Alimente pentru cresterea imunitatii pe timp de iarna

Rezistenta sistemului imunitar este afectata de alimentatie, cu atat mai mult cu cat pe timp de iarna suntem mai putin active si petrecem mai putin timp in aer liber. Pentru a nu deveni vulnerabile la invaziile de bacterii din exterior, consuma aceste alimente zi de zi:

Usturoi

Usturoi pentru imunitate

Numeroase studii sustin proprietatile antivirale si antiinflamatoare ale usturoiului care pot stimula sistemul imunitar. Usturoiul elibereaza un compus numit alcina atunci cand este taiat feliute sau tocat. Un studiu publicat in Advances in Therapy arata ca persoanele care consuma usturoi in mod regulat intampina mai putine raceli si sunt bolnavi mai rar.

Ardei gras si portocale

Ardei gras pentru imunitate

Alimentele bogate in vitamina C cresc imunitatea organismului. O meta-analiza a peste 30 de studii arata ca persoanele care experimenteaza un nivel crescut de stres au sanse cu pana la 50% mai mici sa raceasca daca iau zilnic un supliment de 200mg vitamina C.

Fructe de padure

Fructe de padure pentru imunitate

Fructele de padure sunt bogate in polifenoli care au capacitatea de a proteja impotriva virusului responsabil de gripa, se arata intr-un studiu in 2016 publicat in Folia Medica.

Ghimbir

Ghimbir pentru imunitate

Ghimbirul este bogat in gingerol, o substanta bioactiva care scade riscul de infectii. In stare proaspata, ghimbirul poate lupta impotriva virusului uman respirator sincitial, responsabil de mai multe infectii respiratorii.

Carne rosie si naut

Naut pentru imunitate

Alimentele bogate in zinc tin racelile si gripa la distanta. Zincul este un mineral esential pentru buna functionare a sistemului imunitar. O meta-analizata publicata in 2016 in British Journal of Clnical Pharmacology arata ca simptomele racelii in cazul persoanelor care au luat un supliment de zinc au fost reduse la numai trei zile, comparativ cu sapte zile, durata medie in cazul in celor carora le-a fost administrat un placebo.

Fructe de soc

Fructe de soc pentru imunitate

Bogate in flavonoizi, fructele de soc reduc congestionarea nazala si febra. Intr-un studiu publicat in Alternative Medicine Review, extractul de soc a redus durata simptomelor asociate cu gripa cu aproape trei zile. In plus, socul contine antocianine, compusi din plante care contribuie la sustinerea sistemului imunitar.

Probiotice

Alimente probiotice naturale

Probioticele sunt bacterii benefice pentru sanatatea tractului intestinal, dar unul dintre beneficiile lor mai putin cunsocute este dat de reglarea sistemului imunitar. Aproximativ 70% dintre celulele sistemului imunitar se regases in intestine. Atat lactobacilii cat si tulpinile de Bifidobacterium pot reduce simptomele anumitor alergii.

Ulei de cocos

Ulei de cocos pentru imunitate

Uleiul de cocos contine trigliceride cu lant mediu (MCT) cu proprietati antimicrobiene. Studiile arata eficicitatea uleiului de cocos impotriva gripei cauzatede virusul influenza. Il poti introduce cu usurinta in dieta ta, folosindu-l in locul untului sau uleiului vegetal in prepararea alimentelor.

Tinospora cordifolia

Tinospora cordifolia pentru imunitateAceasta planta ayurvedica vine cu numeroase beneficii pentru sanatate, de la reglarea nivelului de zahar din sange la sustinerea functionarii optime a sistemului imunitar pe parcursul intregului an, mai ales la schimbarea anotimpurilor.

Spirulina

Spirulina pentru imunitate

Aceste alge albastre-verzui transformate in pulbere sunt incarcate de substante nutritive cu numeroase beneficii pentru sanatate, inclusiv cresterea imuntatii. Un studiu din 2008 arata ca suplimentarea alimentatiei cu 3g de spirulina pe zi, timp de cateva luni ajuta la tratarea rinitelor nazale.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.