zoot

Alimente care amelioreaza durerile menstruale

“Fie ca hrana sa-ti fie medicament” – este una din regulile lui Hipocrate pentru o sanatate de fier si o viata fara dureri.

Varza de bruxelles murata

  • Alimente care reduc inflamarea

De sanatatea intestinelor depinde atat sanatatea noastra cat si starea de spirit.

Alimentele fermentate n-ar trebui sa lipseasca dintr-o dieta sanatoasa. Daca varza murata nu este alimentul pe care sa-l consumi pe fuga, poti tine o dieta bogata in fibre, orientandu-te catre cereale integrale, legume si fructe sarace in carbohidrati.

Semintele de in sunt o sursa grozava de fibre si foarte usor de consumat. Macinate, se pot adauga in smoothie-ul de dimineata. Nu neglija nici alimentele bogate in grasimi sanatoase, precum avocado si somon afumat iar ca mancarea sa aiba gust, o poti condimenta cu turmeric sau ghimbir. Ambele s-au dovedit a avea efect anti-inflamator.

Poti recurge si la suplimentarea dietei, in cazul in care hrana zilnica nu-ti aduce aportul necesar de nutrienti. Incearca uleiul de peste. O doza scazuta de aspirina combinata cu uleiul de peste declanseaza raspunsul anti-inflamator al organismului.

Alimente frumusete oua

  • Alimente care regleaza nivelul zaharului din sange

Stim deja efectele nocive ale dietelor bogate in zahar. Desi nu este usor sa te feresti de consumul de zahar, acesta regansidu-se in cea mai mare parte a alimentelor procesate, poti alege asa zisele alimente ‘neutre’ care nu influenteaza nivelul zaharului din sange.

Acestea au un indice glicemic scazut, sunt sarace in carbohidrati si bogate in proteine si/sau grasimi: carnea si pestele, ouale si lactatele, nucile si semintele, legumele si leguminoasele, uleiurile vegetale etc.

In plus, un consume de alimente cu indice glicemic scazut ajuta si la tratarea acneei.

Supa crema din broccoli, praz si cartofi

  • Alimente care se adreseaza dezechilibrului hormonal

Broccoli, spanacul si varza de Bruxelles sunt doar trei exemple de alimente care echilibreaza hormonii feminini. Acestea contin compusi naturali ( ex: sulforafan si indol-3 carbinol) care ajuta ficatul in metabolizarea estrogenului.

O dieta sanatoasa poate fi sustinuta de odihna. Somnul de calitate este esential in buna functionare a functiei hormonale.

Ghimbir pentru slabit

  • Alimente care se comporta ca medicamente

Ghimbirul, de exemplu. O meta-analiza a sapte studii clinice arata ca suplimentarea diete cu 750-2000mg de pudra de ghimbir in primele patru zilele ale ciclului menstrual ajuta la tratarea crampelor. Alte alimente care se comporta ca medicamente si ajuta la tratarea simptomelor menstruale sunt turmericul, uleiul de menta si usturoiul.

Alimente inulina

  • Alimente care ajuta organismul sa absoarba mai multi nutrienti

Femeile care au un deficit de fier sunt incurajate sa consume alimente bogate in inulina: sparanghel, ceapa si praz, usturoi, ierburi proaspete si cartofi dulci. Un studiu al USDA arata ca absorbtia de fier poate fi crescuta cu pana la 28% prin consumul de alimente bogate in inulina.

Alimente frumusete fructe de padure

  • Alimente bogate in antioxidanti

Profita de legumele si fructele de sezon. Goji, fructele de padure si ciocolata neagra sunt toate alegeri sanatoase, cu numeroase beneficii pentru sanatate.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.