zoot

Alimente bogate in vitamina B12

Vitamina B12 este o vitamina solubila in apa, necesara pentru sanatatea functiei nervoase, creier si producerea de celule rosii. Chiar si un deficit minor poate duce la afectarea functiei mentale si un nivel redus de energie. De altfel, deficitul se descopera prin experimentarea simptomelor precum oboseala, constipatie, depresie, libido scazut sau anemie.

Alimente bogate in vitamina b12

Alimente bogate in vitamina B12

Vitamina B12 se gaseste, in principal, in alimentele de origine animala. Printre cele mai bune surse de vitamina B12 se numara organele, pestele si fructele de mare. Alte surse de vitamina B12 sunt ouale, branza si laptele.

Scoici (100g) – 98.9mcg (1648% din DZR)

Miel (100g) – 76.5mcg (1275% din DZR)

Ficat de vaca (100g) – 70.6mcg (1176% din DZR)

Sardine (100g) – 8.9mcg (149% din DZR)

Macrou (100g) – 8.7g (145% din DZR)

Ton (100g) – 3.0mcg (50% din DZR)

Somon (100g) – 2.8mcg (47% din DZR)

Oua (1 buc mare) – 0.6mcg (11% din DZR)

Branza bulgaras (100g) – 0.6mcg (10% din DZR)

Lapte integral (100ml) – 0.4mcg (7% din DZR)

 

Vitamina B12 in dieta vegana

Daca nu consumi carne, oua si lapte, nu-ti mai raman ca variante decat alimentele fortifiate cu vitamina B12 (unele cereale si produse din soia) sau suplimentele alimentare. Pe langa suplimentarea dietei cu vitamina B12, consuma si alimente bogate in probiotice.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.