zoot

Alimente bogate in amidon rezistent

Alimente bogate in amidon rezistent

Amidonul este cel mai raspandit carbohidrat, se gaseste in cartofi, cereale, leguminoase. Despre amidon auzim ca este rau si trebuie limitat consumul produselor care il contin si intr-adevar, amidonul este format din lanturi de glucoza, astfel, avand un indice glicemic ridicat, iar alimentele care il contin, contribuie la aparitia obezitatii. Dar exista unele tipuri de amidon care nu sunt absorbite in intestin. De fapt, asa fel de amidon are rol de prebiotic si se numeste amidon rezistent.

Unul dintre principalele motive pentru care amidonul rezistent contribuie la mentinerea sanatatii, este faptul ca el hraneste bacteriile din intestin si creste producerea de acizi grasi cu lant scurt, cum ar fi butiratul.

Butiratul este un tip de combustibil preferat de celulele mucoasei colonului. Ca urmare a consumului de butirat, in intestin scade pH-ul, se reduce inflamatia si au loc o serie de modificari utile, care reduc riscul de dezvoltare a cancerului colorectal.

Acizii grasi cu lant scurt, care nu au fost utilizati de catre celulele din colon, apoi intra in fluxul sanguin, ajung la ficat, dar si in alte parti ale corpului si manifesta efecte pozitive, precum, imbunatatirea vederii, prevenirea schimbarilor legate de varsta ce au loc in creier si imbunatatirea functiei renale.

Va prezentam in continuare cateva alimente care contin cantitati mari de amidon rezistent.

  1. Ovaz

Consumul de ovaz este una dintre cele mai convenabile metode de a adauga amidon rezistent la dieta ta. 100 grame de fulgi de ovaz fiert pot contine aproximativ 3,6 grame de amidon rezistent.

Lasarea ovazului gatit sa se raceasca timp de cateva ore sau peste noapte ar putea creste continutul de amidon rezistent si mai mult.

  1. Orez

Orezul este un aliment ieftin, insa bogat in amidon rezistent. O modalitate populara de gatire este fierberea unei cantitati mai mari. In asa fel nu numai ca se economiseste timpul, dar si creste continutul de amidon rezistent daca e lasat sa se raceasca.

Orezul brun este mai valoros comparativ cu orezul alb, datorita continutului mai mare de fibre. Orezul brun contine, de asemenea, mai multi micronutrienti, inclusiv mangan si magneziu.

  1. Leguminoasele

Leguminoasele furnizeaza o cantitate mare de fibre si amidon rezistent, ele trebuie sa fie inmuiate si complet incalzite pentru a se indeparta lecitina si anti-nutrientii.

In functie de tipul leguminoaselor, ele contin in jur de 1-4 grame de amidon rezistent la 100 grame produs dupa ce a fost fiert.

  1. Pulberea de amidon de cartofi

Amidonul de cartofi este o pulbere de culoare alba, care arata similar cu faina obisnuita. Este una dintre sursele cele mai concentrate de amidon rezistent, aproximativ 72% din amidon din ea fiind rezistent.

Din acest motiv, aveti nevoie doar de 1-2 linguri pe zi. Este adesea folosit ca un agent de ingrosare adaugat la piureuri, iaurturi.

Este important sa nu se incalzeasca amidonul de cartofi. In schimb, pregatiti masa si cand vasul cu mancare s-a racit adaugati amidonul.

O multime de oameni il folosesc in stare cruda ca un supliment pentru a stimula continutul de amidon rezistent din dieta lor.

  1. Cartofi

Daca sunt pregatiti si lasati sa se raceasca, cartofii reprezimta o sursa buna de amidon rezistent. Cel mai bine este sa ii gatiti si apoi sa ii lasati sa se raceasca timp de cel putin cateva ore. Cand s-au racit complet, cartofi gatiti vor contine cantitati semnificative de amidon rezistent.

Pe langa faptul ca sunt o sursa buna de carbohidrati si amidon rezistent, cartofii contin si alte substante nutritive, cum ar fi potasiu si vitamina C.

  1. Banane verzi

Bananele verzi sunt o alta sursa excelenta de amidon rezistent si fibre. In plus, bananele atat verzi, cat si galbene, reprezinta o forma sanatoasa de carbohidrati, dar ofera si alte elemente nutritive, cum ar fi vitamina B6 si vitamina C.

Odata ce bananele se coc, amidonul rezistent se transforma in zaharuri simple, cum ar fi fructoza, glucoza si zaharoza.

Prin urmare, ar trebui sa procurati banane verzi si sa le mancati in cateva zile, daca doriti sa profitati de un aport mai mare de amidon rezistent.

  1. Faina de porumb

Faina de porumb este adesea mentionata ca o sursa de fibre si de amidon rezistent.

La fel ca amidonul de cartofi, faina de porumb este o forma foarte condensata de amidon rezistent si poate fi usor adaugata in iaurt sau in terciul din fulgi de ovaz.

Gatirea si racirea altor alimente la fel va creste continutul de amidon rezistent. O tehnica de economisire a timpului este pregatirea unui lot mare de paste, orez sau cartofi in week-end, apoi consumul lor in stare neincalzita cu legume si proteine pe parcursul saptamanii.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.