zoot

Alge marine: clasificare, profil nutritional si beneficii

Alge marine beneficii consum

Fiind bine cunoscute in bucataria asiatica, algele marine au capatat rapid popularitate si in zona occidentala, datorita surplusului de vitamine si minerale pe care le ofera. ‘Alge’ este un termen general utilizat pentru a descrie mai multe specii de plante subacvatice si alge. Acestea pot să crească într-o varietate de ape, inclusiv in mare, lacuri și râuri. Algele de mare sunt, în general, comestibile, in timp ce soiurile de apă dulce tind să fie toxice.

Algele marine comestibile se clasifica în funcție de culoare. Cele mai frecvente tipuri sunt roșii, verzi, albastre-verzi și maro. Acesta pot, de asemenea, varia dramatic în dimensiune. Fitoplanctonul poate fi microscopic, în timp ce algele kombu pot crește până la 65 metri in lungime, cu rădăcini pana la fundul oceanului.

Tipuri de alge:

  • Nori:Un fel de alge roșii frecvent vândute în foi uscate și folosite pentru a rula sushi;
  • Salata verde demare: Un tip de verdeata, care arata ca frunzele de  De obicei sunt consumate crude în salate sau adaugate în supe;
  • Kelp:algele brune de obicei uscate în foi și se adaugă la diferite feluri de mâncare în timpul preparării. Pot fi folosite ca o alternativă fără gluten pentru tăiței;
  • Kombu:Un tip de alge brune, cu o aroma puternica. Sunt adesea murate si folosite pentru a prepara supa;
  • Arame:Un alt tip de alge brune, cu o aromă ușoară, dulce și textură fermă. Acestea pot fi încorporate într-o varietate de feluri de mâncare, inclusiv produse de patiserie;
  • Wakame:Alge brune frecvent utilizate pentru a face salata de alge proaspete. Acestea pot fi adaugate si în tocane și supe;
  • Dulse:Un soi de alge roșii cu o textură moale. Sunt folosite pentru a da aroma  mâncarii și pot fi consumate ca o gustare uscată;
  • Chlorella: Alge de nuanta verde, cresc inapă dulce si adesea sunt vândute ca suplimente sub formă de pulbere;
  • Agar și caragenan:Aceste substanțe gelatinoase obținute din alge sunt folosite ca agenți de legare și îngroșare pe bază de plante într-o varietate de produse alimentare comercializate.

Spirulina este adesea menționată ca, alga de apă dulce, albastra-verzuie, comestibilă și este vânduta în capsule, sub formă de fulgi sau pudră. Cu toate acestea, spirulina are o structură diferită față de alte alge și, prin urmare, este considerată din punct de vedere biologic un tip de cianobacterii.

100 g alge marine va ofera:

  • Calorii 45;
  • Carbohidrati 10g;
  • Proteine 2g;
  • Grasimi 1g;
  • Fibre 14-35% din doza zilnica recomandata (DZR);
  • Magneziu 27-80% din DZR;
  • Vitamina K 7-80% din DZR;
  • Mangan 10-70% din DZR;
  • Iod 1-65% din DZR;
  • Sodiu 10-70% din DZR;
  • Calciu 15-60% di n DZR;
  • Folati 45-50% din DZR;
  • Potasiu 1-45% din DZR;
  • Fier 3-20% din DZR;
  • Cupru 6-15% din DZR;
  • Cantități mai mici de alte elemente nutritiveacizi grasi Omega-3 și omega-6, vitaminele A, C, E, fosfor, vitamine B și colină.

Beneficiile consumului de alge marine

Algele joacă un rol vital în viața marină și reprezinta sursa principală de hrană pentru o varietate de creaturi subacvatice. Acestea au fost o parte integrantă a dietei umane de mii de ani și sunt si in prezent deosebit de populare în bucătăria chineză și japoneză.

Controleaza functia tiroidiana

Glanda tiroida joaca mai multe roluri importante in organism, inclusiv în reglarea metabolismului. Ea necesită un aport suficient de iod pentru a funcționa corect. Din fericire, iodul este disponibil în cele mai multe soiuri de alge marine. Imposibilitatea de a obține suficient iod din dieta poate duce la hipotiroidism. Acesta poate crea simptome cum ar fi: lipsa de energie, piele uscată, furnicături în mâini și picioare, probleme cu memoria, depresie și creșterea în greutate.

Imbunatateste sanatatea cardiaca

Algele sunt o sursă bună de fibre solubile si acizi grasi omega-3, care ambele benefice pentru sanatatea inimii.  In plus, mai multe studii pe animale raportează că polizaharidele sulfatate (SSF) găsite în alge marine pot avea capacitatea de a reduce tensiunea arteriala si de a preveni coagularea sângelui. Ele pot ajuta, de asemenea, la reducerea nivelului de colesterol rau și colesterol total.

Stabilizeaza nivelul de zahar din sange

Datorita compusului fucoxantin, un antioxidant care da algelor culoarea maro caracteristică. Acest compus ajuta la reducerea rezistenței la insulină și mentine in norma nivelul de glucoza sanguina.

Algele sunt benefice pentru pierderea in greutate

Consumul regulat de alge marine te va ajuta să scapi de greutatea nedorita. Cercetatorii cred ca acest lucru se poate datora, în mare parte, capacitatii algelor de reglare a hormonului leptina, care scade senzatia de foame.

Alte beneficii:

  • Algele consolideaza sistemul imunitar;
  • Coordoneaza buna functionare a sistemului gastro-intestinal;
  • Reduc riscul de dezvoltare a cancerului;
  • Protejeaza pielea, oasele si muschii.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.