zoot

9 Trucuri simple sa mananci mai putin

Iata 9 trucuri simple care te vor ajuta sa mananci mai putin:

1. Mesteca bine si savureaza fiecare inghitura!

Rezerva-ti suficient timp pentru a manca. Fa din asta un adevarat rasfat in care savurezi fiecare inghitura. Mesteca foarte bine mancarea inainte de a o ingera. Nu numai ca te vei confrunta cu mai putine probleme de tranzit intestinal dar vei consuma mai putine calorii, senzatia de satietate instalandu-se mult mai devreme. Aloca cel putin 20 de minute pentru a savura o masa principala precum pranzul si cina.

2. Mananca din farfurii mai mici

Daca obisnuiesti sa iti umpli farfuriile pana la refuz, este o idee buna sa micsorezi dimensiunea acestora, ne spun unele studii. Persoanele care folosec farfurii mai mici, consuma cu pana la 30% mai putine alimente. Cand farfuriile sunt mari tinzi sa mananci mai mult decat ai nevoie, doar pentru ca se regaseste in farfurie si trebuie sa o termini.

3. Taie mancarea in bucati mai mici

Si iti vei pacali creierul sa consume mai putin prin instalarea senzatiei de satietate mai devreme. Poti taia atat franzela in felii mai subtiri la fel cum poti rupe o ciocolata in bucatele mai mici.

4. Nu mai manca in fata televizorului

Sau in fata calculatorului. Un studiu al Journal of Clinical Nutrition arata ca cei care mananca in timp ce se joaca la calculator se simt mai nesatuli decat cei care iau masa fara niciun fel de distrageri. Mai mult, cei care consuma diverse gustari in fata televizorului, nu tin cont sau uita de multe ori ce au consumat.

5. Tine tentatiile departe

Comoditatea, vizibilitatea si proximitatea alimentelor sunt alti factori care influenteaza in mod radical cat de mult mancam. Un studiu foarte interesant ne arata cum functioneaza acest principiu. Un bol de bomboane a fost asezat pe birou, la indemana angajatilor, un altul a fost plasat in sertar iar un altul a fost plasat incomod pe un raft la 2 metri distanta. Cei care au avut bolul la indemana au mancat cu 2.9 bomboane mai multe decat cei care au tinut bolul in sertar si cu 5.6 mai multe decat cei care aveau de mers 2 metri pana la bol. Mult mai simplu este sa nu tii deloc in casa un bol cu bomboane, daca stii ca faci parte din grupul celor care s-ar deplasa chiar si doi metri pentru ceva dulce.

6. Redu cantitatea de carbohidrati rafinati

Si nu vei mai simti nevoia urgenta de a manca imediat cum nivelul zaharului din sange scade. Academia de Nutritie si Dietetica ne arata ca reducerea aportului de carbohidrati rafinati scade implicit numarul de calorii consumate zilnic. Inlocuieste zaharul rafinat cu legume verzi, peste, albus de ou, carne slaba, branza naturala dar si grasimi bune precum nuci, seminte si uleiuri vegetale.

7. Bea suficienta apa

De multe ori corpul tau nu face diferenta intre senzatia de sete si cea de foame. Data viitoare cand simti o nevoie urgenta de a manca, bea un pahar de apa inainte si daca senzatia de foame continua sa apara, atunci ia o gustare. In caz contrar, ti-a fost doar sete. In plus, consumul de apa inainte de mese te ajuta sa mananci mai putin, simtindu-te plina.

8. Sporeste consumul de fibre!

Fibrele sunt carbohidrati care trec prin corpul tau in mare nedigerati si mentin satietatea pe o perioada indelungata. Astfel, nu vei mai resimti senzatia de foame atat de des. Exemple de alimente bogate in fibre dietetice sunt: legumele proaspete, in special cele verzi, cerealele integrale dar si nucile si semintele.

9. Odihneste-te suficient

Este o legatura validata stiintific intre deprivarea de somnul fiziologic si pofta de mancare. Cand nu dormim suficient, avem obiceiul sa compensam aceasta lipsa de energie mancand mai mult decat avem nevoie. Studiile arata ca persoanele care dorm 5-6 ore pe noapte se ingrasa mai repede si mai mult decat cele care dorm minim 7 ore.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.