zoot

7 tipuri de exercitii de fitness de luat in considerare in cadrul unui program de fitness complet

De cele mai multe ori ne angajam doar intr-un anumit tip de activitate fizica, cel mult doua. Tocmai de asta celui care alearga un maraton ii este greu sa impinga la piept greutati mari iar acestuia din urma sa urce 4 etaje fara a-si pierde suflul. Bineinteles, exercitiile cardio si exercitiile de rezistenta musculara stau la baza unui program de fitness dar sunt si alte cinci aspecte de luat in considerare:

program de fitness complet

  • Exercitii de stretching sau flexibilitate. Daca vrei sa-ti imbanatesti calitatea vietii, inclusiv cea a vietii sexuale, sa te misti si sa te simti libera, sa-ti imbunatatesti performantele sprotive sau sa descresti riscul de a te accidenta, include 5-10 minute de stretching in rutina ta zilnica.
  • Exercitii de rezistenta pentru abdomen si spate, “core-ul” sunt necesare pentru a-ti proteja coloana vertebrala in activitatile zilnice cand impingi, ridici sau tragi ceva. In plus, iti imbunatatesc vizibil postura deteriorata de la statul prea mult in fata calculatatorului. Exercitii pentru core practici in Pilates.
  • Exercitii de aglilitate, o calitate importanta nu numai pentru un atlet cat si pentru invidul obisnuit. In urma acestor exercitii iti poti imbunatati performantele sportive, evitand accidentarile, vei reduce timpul de reactie si-ti pot creste viteza, abilitati care se vor rasfrange in viata ta de zi cu zi.
  • Exercitii de anduranta, exercitii care cresc treptat intensitatea pentru a mari capacitatea aerobica a individului. Exercitiile HIIT (exercitiile bazate pe intervale de maxima intensitate) se inscriu in aceasta categorie.
  • Exercitii de echilibru, cele in care esti nevoi sa-ti mentii o pozitie stabila, presiunea cazand pe o anumita grupa de muschi, fortand corpul sa se angajeze si sa lucreze din greu. Te ajuta la o mai buna coordonare minte-corp, postura si reactie.

Beneficiile unui program de fitness complet se rasfrang asupra activitatilor zilnice in care te angajezi , asupra felului cum reactionezi, stai, mergi, respiri dar si a asupra starii tale generale de bine. Nu te limita asupra unui singur aspect ci incearca sa incorporezi in programul tau de fitness cat mai multe tipuri de exercitii, fiecare venind cu alte si alte beneficii.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.