zoot

7 minerale esentiale pentru frumusetea ta

Tenul tanar, parul sanatos si unghiile tari se mentin de la interior la exterior. Asigura-te ca-i furnizezi corpului tau necesarul de micronutrienti ca tu sa radiezi de sanatate si, implicit, frumusete:

Foto via pixabay
Foto via pixabay

 

Zinc.

Responsabil pentru aproape fiecare functie a corpului nostru. Carentele de zinc sunt asociate cu acneea, casarea unghiilor, pierderea gustului si a mirosului, o putere scazuta de concentrare si o posibilitate crescuta de a contracta raceala / gripa. Il poti lua din fructe de mare, carne rosie, oua, lapte, cereale integrale, seminte de floarea soarelui. Printre factorii care cauzeaza pierderea de zinc in organism se numara stresul, consumul de alcool, bolile digestive si gastrointestinale.

Magneziu.

Mineral regasit in peste 300 de reactii metabolice, este un mineral esential pentru piele, oase, dinti, par si muschi. Daca obisnuiesti sa ai o activitate fizica intensa, trebuie sa acorzi o atentie sporita necesarului de zinc care se pierde prin transpiratie. Semnele unor carente de magneziu se manifesta prin anxietate, sindromul palmelor si picioarelor reci, oboseala cronica, batai neregulate ale inimii, sindromul postmenstrual si altele. Il poti conduma din seminte si migdale, cereale integrale, oua etc.

Seleniu.

Un mineral esential pentru piele, un puternic antioxidant, absolut indispensabil in mentinerea elasticitatii si flexibilitatii pielii. Il gasesti in nuci braziliene, peste si pui.

Fier.

Femeile sunt cele mai predispuse deficientei de fier in organism, atat de necesar pentru circulatia oxigenului in sange. Semnele unei deficiente se traduc prin oboseala, probleme menstruale, unghii casante, senzitivitate la raceali etc. Doza zilnica recomandata de 18mg poate creste in timpul ciclului menstrual. Il poti lua din carnea rosie, migdale, avocado, germeni de grau. Absorbtia acestuia in organism este incetinita cu pana la 40% de consumul de cafea.

Sulf.

Afecteaza considerabil productia de colagen din piele si se regaseste in peste si carne bio, oua, usturoi, ceapa, sparanghel etc. Asa ca data viitoare cand tai ceapa si te ustura ochii, bucura-te. Pot fi lacrimi de fericire caci intarzii aparatia ridurilor.

Potasiu.

Alaturi de sodiu, regleaza cantatitatea de apa din celulele corpului, pastrandu-ti pielea hidratata. Il gasesti in banane, portocale, lapte, tarate, kiwi. Consumul de potasiu trebuie suplimentat in cazul unei activitati fizice intense sau unei diaree cronice.

Siliciul.

Un mineral care ajuta la intarirea tesuturilor conjuctive ale corpului, par, ligamente, cartilagii, oase. Un deficit de siliciu poate duce la pierderea elasticitatii pielii, imbatranirea prematura si o vindecare mai lenta a ranilor pielii.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.