zoot

7 Alimente sanatoase care iau cu asalt anul 2018

Alimente sanatoase 2018Daca vrei sa incepi anul cu schimbari in alegerile alimentare iata sapte super-alimente care-ti aduc sanatate dar si varietate in farfurie.

2017: Bolul lui Budha
2018: Salata pescareasca

Originare din Hawaii, Poke Bowls – sau salatele pescaresti cu carne de peste marinat, orez, legume si nuci iau cu asalt marile orase. Poti folosi peste gras, precum ton sau somon, orez de sushi si o marinata de sos de soia. Presara pe deasupra coriandru, ceapa verde si seminte de susan. Esti vegetariana? Foloseste cuburi de soia sau sfecla rosie.

2017: Quinoa
2018: Sorg

Un tip de cereale fara gluten, folosit pana nu demult ca hrana pentru animale, ia locul Quinoa datorita proprietatilor sale. Sustenabil, fara gluten, are un profil nutritional similar pseudocerealei Quinoa, contine vitamine B, precum niacina, tiamina si B6. In plus, este o sursa buna de fier, zinc si magneziu. Ca si consistenta seamana cu couscousul insa este usor mai duce.

2017: Paine cu maia
2018: Paine cu muguri de grau incoltit si seminte germinate

Germinarea permite o mai buna absorbtie a nutrientilor. Aceasta are la baza o cultura de bacterii care ajuta la afanare, in locul drojdiei ceea ce-i da un gust usor acid si ii micsoreaza indicele glicemic. In plus, painea din grau incoltit este o sursa excelenta de fibre, proteine si vitamine.

2017: Afine
2018: Fructul Baobab

Cunoscut drept copacul vietii in Africa, fructul acestuia contine niveluri ridicate de nutrienti, mai multa vitamina C decat goji si afinele. Este usor accesibil sub forma de pudra. Adaugata in smoothieuri, le da o aroma de citrice si le imbogateste profilul nutritional.

2017: Seminte Chia
2018: Seminte de pepene rosu

Nu te grabi sa consumi pepene rosu cu tot cu seminte. Bineinteles, poti face asta insa pentru a te bucura de beneficiile semintelor de pepene rosu, acestea trebuie decorticate si incoltite. Germenii contin atat de multe informatii despre plantele in crestere incat au un profil nutritional net superior. Semintele de pepene rosu contin magneziu, calciu si fier.

2017: Kale
2018: Alge marine

Algele marine, kelp, wakame sau nori, sunt cunoscute pentru continutul bogat de acizi grasimi omega 3, minerale, vitamine si antioxidanti, devin tot mai accesibile in hipermarketuri. Fa taitei din kelp, adaudaga niste alge marine in tigaia cu legume sau marunteste niste nori si presara-l peste salata ta preferata.

2017: Iaurt grecesc
2018: Kefir

Starea ta de bine incepe cu sanatatea florei intestinale iar alimentele fermentate, bogate in bacterii probiotice – bacterii bune sunt esentiale pentru echilibrul florei intestinale. Desi are un gust intepator si o textura nu tocmai atragatoare, kefirul face minuni pentru imunitatea ta. Ultimele studii arata ca bacteriile din kefir sunt mult mai rezistente la acidul din stomaca decat cele mai multe probiotice, ceea ce inseamna ca o cantitate mai mare din aceste bacterii bune ajung in intestin.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.