zoot

5 Pasi spre un stil de viata sanatos

Stil de viata sanatosDeseori schimbarile mari incep cu pasi mici, aproape insesizabili. Ceea ce te duce aproape de telul propus consta in cumulul lor. Iti propunem azi cinci pasi spre un stil de viata sanatos care contribuie la bunastarea ta personala si te ajuta sa imbatranesti frumos.

 

 

Nu pleca de acasa fara a-ti lua micul dejun

Chit ca optezi pentru unul hiperproteic precum o omleta cu salata de baby spanac sau pentru unul bogat in carbohidrati, precum un bol cu musli si lapte de migdale, asigura-te ca pornesti cu dreptul intr-o noua zi. Pastreaza-ti acest obicei timp de o saptamana si vei observa cum te incarci de energie.

Adopta o dieta stil de viata

Adopta o dieta stil de viata precum dieta mediteraneeana, considerata una dintre cele mai sanatoase diete. Aceasta presupune consumul de grasimi bune din peste si seminte, uleiuri naturale, legume si fructe.

Incearca sa mananci cat mai natural

Profita de weekend-uri pentru a-ti umple portbagajul de legume, fructe, oua si carne proaspata de la bunici sau de la fermierii locali din imprejurimile orasului in care locuiesti. Nu numai ca vei manca organic dar vei face si economii. Daca ai un spatiu mic, fie el si pe balcon, cultiva-ti propriile ingrediente pe care le gasesti la preturi astronomice in hipermarket. Consuma cat mai multe legume si fructe de sezon, pe care sa le alegi din piata de la fermierii locali cu care poti dezvolta o adevarata legatura.

Gateste cat mai mult acasa

Astfel vei sti intotdeauna ce consumi. In locul sucului de portocole cumparat din comert, stoarce-ti cateva portocale si fa-ti un fresh proaspat si delicios in propria bucatarie. De-o maniera similara prepara-ti musli-ul sau granola acasa si vei evita adaosul de zahar cu care vin alimentele low fat din comert.

Consuma alimente cunoscute pentru proprietatile lor anti-aging

Nu sunt cele mai la indemana alimente si nici cele mai ieftine insa aceste superalimente, bogate in micronutrienti si antioxidanti te pot salva de o vizita la medic. Asa ca data viitoare cand mergi la cumparaturi asigura-te ca ai pe lista:

  • fructe de padure si afine,
  • nuci, migdale si seminte,
  • usturoi
  • ciocolata neagra – cel putin 85% cacao,
  • peste bogat in acizi omega 3,
  • salate si legume verzi (broccoli, baby spanac, ardei verde, fasole verde),
  • ulei de masline sau ulei de cocos.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.