zoot

5 motive serioase sa te apuci de sport ACUM

Sportul iti poate schimba viata, caci atrage implicit numeroase schimbari in stilul tau de viata. Nu ne referim doar la aspectul fizic placut, la alegeri alimentare corecte dar si la sanatate si o stare generala de bine: de la o gandire pozitiva si pofta de viata la disciplina, la un bun management al timpului si o viata echilibrata per total. Iata de ce e bine sa faci sport, mai ales daca esti femeie:

de ce sa faci sport

 

Activitatea fizica te ajuta sa-ti controlezi si sa-ti mentii greutatea.

Alaturi de o dieta echilibrata, activitatea fizica joaca un rol important. Atunci cand te angajezi in diverse activitati fizice pierzi un cuantum de calorii deloc neglijabil, uneori chiar surprinzator (vezi exercitiile HIIT) si-ti cresti rata metabolismului bazal, adica numarul de calorii pe care organismul tau le pierde si atunci cand se gaseste intr-o stare de inactivitate fizica.

Activitatea fizica iti imbunatateste sanatatea mentala si starea generala.

Iti poti mentine o minte tanara si ascutita daca alegi sa faci sport. In plus, sportul te ajuta sa dormi mai bine si sa dezvolti o stare generala de bine. Cercetatorii sustin efectuarea a 3/6 sedinte pe saptamana a cate 30/60 de minute de exercitii fizice pe saptamana.

Activitatea fizica reduce riscul imbatranirii premature.

Cercetatorii de la Universitatea din Colorado au descoperit telomeri mai lungi in cazul persoanelor active fata de cele sedentare, respnsabili de imbatranire. Telomerii sunt secvente AND aflate la capetele cromozomilor, responsabili de imbatranirea organismului.

Activitatea fizica reduce riscul pierderii musculare si cel al deteriorarii osoase.

Dupa varsta de 40 de ani femeile incep sa piarda din masa muscalara iar pana ajung la 80 de ani isi pot pierde 30-40% din forta musculara. Asta nu inseamna ca trebuie sa te resemnezi cu o piele flasca, lipsita de fermitate si nici cu faptul ca-ti pierzi si ultima suflare dupa ce urci trei etaje pe scari. Te poti apuca de sport la orice varsta, inregistrand schimbari dramatice.

Activitatea fizica reduce riscul bolilor de inima.

Ne nastem cu o anumita capacitate aerobica care incepe sa descreasca o varsta relativ tanara, mai ales in cazul celor cu o viata sedentara. Poti schimba cu usurinta cursul natural al capacitatii aerobice introducand exercitii cardio in rutina zilnica. Mai mult, atunci cand faci exercitii cardiovasculare produci enzime care stimuleaza metabolismul, ajutandu-l sa arda mai multe grasimi.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.