zoot

5 alimente capcana care-ti saboteaza dieta

De prea multe ori, alimentele asa zise “sanatoase” vin la pachet cu adaosuri substantiale de zahar, sare, conservati si grasimi hidrogenate. Citind cu atentie eticheta si mizand pe variantele naturale, homemade, te poti feri de alimentele capcana care-ti pot sabota dieta.

 

1. Shake-urile si smoothie-urile gata facute

Dietele bazate pe sucuri si smoothies

Foto: Mitch Altman, Flickr.com CC

Decat sa cureti blenderul si sa-l lasi la uscat in fiecare dimineata, preferi sa deschizi o sticla de smoothie din comert. Ceea ce aparent pare o alegere buna, un aliment curat, poate fi nimic altceva decat un alt produs plin de adaosuri: zahar si conservanti. Citeste cu atentie eticheta smothie-urilor din comert si opreste-te asupra numarului de carbohidrati. Daca-ti ridica un semn de intrebare, atunci pune-l inapoi in raft.

 

2. Batoanele energizante

reteta granola low carb

Foto: jeffreyw / Flickr.com CC

Cu siguranta ti-e mai usor sa desfaci un baton energizant in timp ce astepti la semafor decat sa-ti prepari micul dejun acasa. Cu toate ca anumite batoane pot inlocui cu succes o masa, verifica cu atentie procentul de macronutrienti trecut pe eticheta. De prea multe ori contin ingrediente procesate ca siropul de porumb, bogat in fructoza, matodextrina, zahar, uleiuri partial hidrogenate. Solutia? Fa-ti in weekend o tava de granola low-carb, tai-o bucatele si vei avea micul dejun asigurat pret de cateva zile. Vezi reteta aici:

 

3. Dressing-ul din salatele fast-food

retete salata fennel cu somon afumat

Foto: Jun Selta / Flickr.com CC

Te orientezi cu cele mai bune intentii catre o salata proaspata insa te lasi prada dressing-urilor cu adaosuri nu tocmai sanatoase: zahar, sare si grasimi saturate in exces. Pentru a te feri de aceasta capcana cere intotdeauna dressingul simplu din ulei de masline si otet balsamic (sau zeama de lamaie).

 

4. Iaurtul cu fructe

iaurt grecesc in dieta de slabit

Foto: Meng He, Flickr.com CC

Iaurtul natural, cel imbogatit cu fibre si iaurtul grecesc sunt alegeri excelente pentru micul dejun sau pentru o scurta gustare seara, inainte de culcare. Nu si cand au adaos de fructe. Tind sa-si dubleze cantitatea de carbohidrati. Daca-ti plac fructele in iaurt, nu ai decat sa adaugi o mana de afine sau alte fructe de padure peste iaurtul natural sau cel grecesc. Daca nu ai fructe de padure, adauga o mana de seminte. Stiai ca iaurtul grecesc contine jumatate din cantitatea de carbohidrati a iaurtului obisnuit?

 

5. Bauturile dietetice

alimente capcana in dieta

Foto: Bob Bertholf, Flickr.com CC

Intr-adevar, nu contin zahar insa studiile recente arata ca indulcitorii artificiali iti pot submina dieta, perturband controlul apetitului. Atunci apar poftele necontrolate si tendinta de a manca mai mult decat este necesar. Solutia? Delecteaza-te cu un suc dietetic cand iesi in oras insa nu-l tine in casa. In schimb, pregateste-ti din timp 1l de limonada indulcita cu sirop de artar sau stevie, adauga cateva cuburi de gheta si cateva fire de menta proaspata cand o servesti si vei avea in permanenta o bautura racoritoare la indemana.

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.