zoot

11 Super alimente pe care trebuie sa le introduci ASAP in dieta ta

Iata lista celor 11 super alimente care iti vor imbunatati performanta sportiva si te vor ajuta sa ajungi la silueta mult dorita fara prea mare efort. De la ciocolata neagra la fructe exotice si legume de sezon, de la seminte la proteina de zer, sunt alimente usor de introdus in dieta zilnica, placute la gust si, cele mai multe dintre ele, accesibile. Bineinteles ca n-am fi putut sa le includem pe toate intr-o lista atat de scurta, esti libera sa completezi lista cu super alimentele care functioneaza cel mai bine pentru tine:

super alimente

 

  1. Sflecla te ajuta sa-ti imbunatatesti rezistenta fizica si-ti poate scadea presiunea arteriala. Poti folosi sflecla in salate sau poti alege sa o consumi sub forma de suc, inainte de antrenament.
  2. Broccoli bogat in fibre si sarac in carbohidrati, iti alcalinizeaza corpul, avand, in acelasi timp, proprietati anti-inflamatorii, un antioxidant puternic, sursa bogata de calciu si potasiu. Consuma-l gatit cat mai putin, ca garnitura sau prepara-ti un piure / supa crema. Un adevarat deliciu!
  3. Uleiul de cocos asigura sanatatea sistemului digestiv, cu proprietati antibacteriale si antivirale. Foloseste-l ca inlocuitor pentru unt in preparatele dulci pe care le gatesti acasa.
  4. Oul , una dintre cele mai importante surse de proteina, contine toti cei 9 amino acizi esentiali. Daca te preocupa pierderea masei musculare, vrei unghii mai tari si un par mai sanatos, alege sa consumi oua la micul dejun sau in salate. Cu cat ai o masa musculara mai dezvoltata cu atat arderile sunt mai intense.
  5. Seminte de chia pe langa micronutrientii esentiali, contin 11g de fibre si 4g de proteine, mai multi acizi grasi omega 3 decat insusi somonul. N-au nici un gust si le poti incorpora usor in dieta ta, consumate in salate, sucuri, smoothie-uri, iaurt sau cereale.
  6. Seminte de dovleac , bogate in acizi grasi, magneziu si zinc, accesibile ca pret, pot fi consumate de sine statatoare, in loc de o gustare sau se pot folosi in salate / painici preparate in casa / cruste .
  7. Seminte de quinoa. Cu un aport dublu de proteine fata de majoritatea cerealelor si cu un aprot de fibre de trei ori mai mare decat orezul brun, sursa excelenta de vitamine B si minerale, cu un indice glicemic scazut, iti dau imediat senzatia de satietate. Daca cautai un inlocuitor pentru orez, paste si taitei, incerca semintele de quinoa.
  8. Afinele. Alt aliment miracol pentru sanatate si pentru aspectul tau fizic. Cu un continut puternic in antioxidanti, fibre si nutrienti esentiali, afinele au un indice glicemic scazut si doar 84 de calorii per suta de grame. Sunt fructe permise chiar si in dietele restrictive de tipul low carb si-ti potolesc instant nevoie de ‘ceva dulce’
  9. Fructe goji cu cea mai mare concentratie de proteine dintre toate fructele, contin toti aminoacizii esentiali, 21 de aminoacizi, de 15 ori cantitatea de fier gasita in spanac.
  10. Ciocolata neagra 85% cacao, cu putini carbohidrati, contine 11g de fibre la 100g , peste jumatate din doza zilnica recomanda de fier, dar si alte minerale esentiale. Dulcele care, consumat in moderatie, nu numai ca nu te ingrasa dar iti da instant o stare de bine.
  11. Proteina din zer aduce senzatia de satietate si contine leucina, amino acid responsabil de cresterea masei musculare. Este esentiala cand tii o cura de slabire si nu vrei sa pierzi din masa musculara sau atunci cand lucrezi la sala tocmai pentru a-ti mari masa musculara. Se poate amesteca cu iaurtul sau smoothie-urile proaspete pe care le prepari acasa. O poti adauga si in dulciurile low carb, home-made.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.