zoot

11 sfaturi care te ajuta sa tii glicemia sub control

Glicemie

Variatii ale glicemiei apar atunci cand persoanele consuma alimente dulci sau carbohidrati. Imediat dupa masa nivelul glucozei creste brusc, apoi dupa o scurta perioada de timp scade si iarasi survine foamea si pofta de dulce. Aceste variatii actioneaza asupra vaselor de sange, micsorandu-le elasticitatea si ingustandu-le, iar ca urmare riscul de aparitie a atacului de cord si a accidentului vascular cerebrale.

Mai jos va prezentam cateva sfaturi simple pentru a va ajuta sa preveniti hiperglicemia.

  1. Limitati consumul de carbohidrati

Carbohidratii ingerati, sub influenta enzimelor din tractul gastrointestinal se descompun in zaharuri mai simple. Aceste zaharuri, apoi sunt absorbite in fluxul sanguin si duc la cresterea glicemiei. Dietele sarace in carbohidrati au avantajul de a sustine pierderea in greutate, ceea ce poate reduce si nivelul de zahar din sange.

  1. Mancati mai putini carbohidrati rafinati

Carbohidratii rafinati nu au aproape nici o valoare nutritiva si cresc riscul de diabet zaharat de tip 2 si de exces ponderal. Surse de carbohidrati rafinati sunt zaharul de masa, painea alba, orezul alb, sucul, bomboanele, cerealele pentru micul dejun si deserturile. Cerealele care stau la baza prepararii lor sunt deposedate de aproape toate substantele nutritive, vitaminele, mineralele si fibrele, iar in schimb indexul glicemic a devenit mai mare.

  1. Reducerea aportului de zahar

Zaharul reprezinta calorii goale. Consumul sau determina un salt imediat al glicemiei, iar daca acesta are loc frecvent, atunci rezistenta la insulina scade, iar riscul de dezvoltare a diabetului zaharat de tip 2 creste.

  1. Mentineti o greutate normala a corpului

A fi supraponderal inseamna a ingreuna utilizarea insulinei de catre corp si a micsora controlul asupra nivelului zaharului din sange. Chiar si o pierdere mica in greutate poate imbunatati lucrurile si poate scadea incidenta de dezvoltare a maladiilor asociate.

  1. Acordati mai mult timp activitatii fizice

Antrenamentul fizic ajuta la controlul variatiilor zaharului din sange prin cresterea sensibilitatii celulelor la insulina si intensificarea absorbtiei zaharului de catre celulele musculare, iar ca rezultat are loc scaderea nivelului de glucoza sanguina.

  1. Consumati multe fibre

Fibrele sunt parti din plante pe care organismul nu le poate digera. Ele incetinesc absorbtia zaharurilor si confera senzatia de satietate mult mai repede.

  1. Beti multa apa

Cand sunteti deshidratati, corpul dumneavoastra produce un hormon numit vasopresina. Acesta incurajeaza rinichii sa pastreze fluidele si sa opreasca organismul de spalarea excesului de zahar din urina, de asemenea stimuleaza gluconeogeneza.

  1. Adaugati in alimentatie cantitati mici de otet de mere

Adaugarea otetului de mere in alimentatie avantajeaza pierderea in greutate, reducerea colesterolului, lupta organismului cu infectiile si controlul glicemiei. Mai multe studii arata ca consumul de otet in cantitati mici poate creste raspunsul la insulina si poate reduce nivelul zaharului din sange.

  1. Optati pentru alimente ce contin crom si magneziu

Acestea sunt doua minerale care au rol major in controlul glicemiei si masei corporale prin marirea sensibilitatii la insulina si intensificarea senzatiei de satietate. Cromul este necesar in cantitati mai mici, el se gasezte in: brocoli, galbenus de ou, crustacee, rosii. Magneziul este necesar in cantitati mai mari, el se gaseste in: spanac, migdale, avocado, caju si arahide.

  1. Condimentati mancarea cu scortisoara si schinduf

La persoanele sanatoase, a fost demonstrat ca scortisoara creste sensibilitatea la insulina si reduce variatia nivelului de zahar din sange dupa o masa bogata in carbohidrati. Schinduful contine fibre solubile, care incetinesc digestia si absorbtia zaharurilor.

20 de persoane sanatoase incadrate intr-un studiu au consumat frunze de schinduf sub forma de pudra, amestecate cu apa. La final s-a constatat ca nivelul de zahar din sangele acestor persoane s-a redus cu 13,4%, comparativ cu consumul de preparate placebo.

  1. Luati in considerare si alti factori ai stilului de viata
  • Stresul

Stresul poate afecta negativ sanatatea, deoarece cauzeaza dureri de cap, cresterea tensiunii arteriale si anxietate. Pe masura ce nivelul de stres creste, corpul elibereaza anumiti hormoni, care indirect pot influenta glucemia sanguina.

  • Somnul

Atat somnul insuficient, cat si somnul in exces au fost asociate cu un control slab al glicemiei de catre organism. Un experiment pe 9 oameni sanatosi ce au un somn limitat la 4 ore pe noapte a aratat cresterea rezistentei la insulina si hiperglicemie.

  • Consumul bauturilor alcoolice

Bauturile alcoolice contin adesea o multime de zahar. Acest lucru este valabil mai ales pentru bauturile indulcite si cocktail-uri mixte, care pot contine pana la 30 grame de zahar pe portie. Mai mult, consumul exagerat de alcool in timp, poate scadea eficacitatea insulinei, ceea ce duce la cresterea nivelului de zahar din sange.

Concluzie: Respectarea acestor 11 sfaturi va poate asigura o calitate mai buna a vietii dumneavoastra prin imbunatatirea functionarii tuturor sistemelor de organe si cel mai important, prin micsorarea riscului de dezvoltare a diabetului zaharat, accidentului vascular cerebral si infarctului de miocard.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.