zoot

10 trucuri pentru a te bucura de un somn de calitate

Trucuri pentru a te bucura de un somn de calitateVrei sa fii in cea mai buna forma a ta, sa te bucuri de viata si sa-ti indeplinesti obiectivele? Ai nevoie de un somn de calitate!

  1. Raceste camera. Temperatura ideala pentru un somn de calitate se situteaza intre 16-20 pentru majoritatea oamenilor. Va trebui sa experimentezi pentru a gasi temperatura optima pentru tine.
  2. Elimina sursele de lumina. Chiar si o cantitate mica de lumina poate interfera cu productia de melatonina si-ti poate strica somnul. Alege draperii care blocheaza total lumina stradala, opreste televizorul si alte dispozite si poarta o masca de somn.
  3. Controleaza lumina rosie si albastra. Insomnia este declansata in primul rand de lumina albastra, precum lumina emanata de ecranul calculatorului tau. Lumina rosie, clada, precum cea care provine de la un semineu nu perturba somnul.
  4. Renunta la telefon. Radiatiile emise de telefonul mobil pot creste timpii necesari pentru a atinge faza adanca a somnului si descreste timpul petrecut in aceasta faza. In plus, te poate distrage si-ti poate perturba somnul .
  5. Elimina sursele de zgomot. Zgomul alb te poate ajuta sa adormi dar alte zgomote, precum traficul pot scadea calitatea somnului. Cu alte cuvinte, este greu sa adormi cand auzi zgomote pe strada sau provenind din locuintele alaturate. Gandeste-te sa-ti instalezi rulouri exterioare pentru a atenua zgomotul stradal sau foloseste dopuri de urechi.
  6. Expune-te la soare. Cea mai buna modalitate de a te expune la soare este dis-de-dimineata, imediat dupa ce te-ai trezit. Este suficient sa te bucuri de razele solare pentru 10 minute pentru a creste nivelul de vitamina D.
  7. Tine-te de program. Stabileste-ti un program de somn cu ore predefinite de trezire si de culcare. Cand de abati de la ei si te culci mai tarziu, incearca sa te trezesti la aceeasi ora si sa te duci la culcare mai devreme a doua zi.
  8. Citeste inainte de culcare. Insa nu alege o lectura stimulanta. Alege o carte pe care, in mod normal, n-ai citi-o pe timp de zi, relaxeaza-te si treci in stadiul de tranzitie catre somnul usor.
  9. Investeste intr-o saltea de calitate. O saltea de calitate isi merita toti banii.
  10. Relaxeaza-te. Fa o baie fierbinte pentru a permite muschilor sa se relaxeze, bea un ceai calmant, un pahar de lapte cald sau practica meditatia ghidata.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.