zoot

10 reguli de nutritie pentru un abdomen plat

Un abdomen plat tine atat de exercitiile fizice efectuate cat si de regimul alimentar zilnic. Eforturile tale cardio, la saltea sau la aparate pot fi subminate de alegerile alimentare necorespunzatoare si o lipsa totala a disciplinei in alimentatie.

Bea un pahar de apa inainte de masa pentru un abdomen plat

  1. Bea un pahar de apa inainte de masa

Intr-un studiu recent din revista de specialitate Obesity, participantii la studiu care au baut un pahar de apa inainte de fiecare masa au slabit in plus 2 kilograme. Un alt studiu publicat in Journal of the American Dietetic Association a aratat ca un pahar de apa consumat la micul dejun poate reduce cu pana la 13% cantitatea de hrana consumata pe parcursul intregii zile. Cercetatorii germani sustin si ei beneficiile consumului de apa inainte de mesele principale, sustinand ca poate creste consumul caloric al metabolismului cu 50 de calorii pe zi.

Incarca-ti farfuria de legume si salata pentru un abdomen plat

  1. Umple-ti farfuria cu legume si salata

Verzi sau cat mai colorate, legumele vin la pachet cu o serie de micronutrienti esentiali corpului tau. Au putine calorii si-ti dau senzatia de satietate datorita aportului de fibre. Poti manca mai mult, cu mai putine calorii. Senzatia de satietate iti va dicta sa te opresti. Anumite legume, precum morcovii pot servi ca gustari intre mese iar salata poate inlocui un mic dejun traditional, incarcandu-te de energie.

Consuma proteine pentru un abdomen plat

  1. Consuma mai multe proteine

De la oua, ton si carne slaba, la tofu si legume hiperproteice, ai o multitudine de optiuni sanatoase. Proteina este cea care instaleaza si pastreaza senzatia de satietate si accelereaza metabolismul. Cel mai mare avantaj al consumului de proteine este ca pierzi calorii mancand datorita efectului termic: aproximativ 30% din caloriile provenite din proteine sunt consumate in timpul digestiei.

Consuma grasimi bune pentru un abdomen plat

  1. Reintrodu grasimile bune in dieta ta

Grasimile monosaturate din uleiurile vegetale, nuci si seminte, masline, avocado etc contribuie la pierderea in greutate. Chiar daca vin cu o cantitate mai mare de calorii decat proteinele si carbohidratii, instaleaza senzatia de satietate si elimina poftele. Ba chiar accelereaza metabolismul. Participantii intr-un studiu publicat in British Journal of Nutrition care au consumat 1.9g de acizi grasi esentiali omega 3 si-au redus greutatea, nivelul de trigliceride si au crescut nivelul colesterolului bun din organism.

Ultimele cercetari vin sa scoata dintr-un con de umbra si grasimile saturate (cele din oua, carne rosie si lactate). Un studiu publicat in Nutrition Research arata ca grasimile din oua consumate la micul dejun pot reduce apetitul pana la 24h. Alt studiu arata ca cei care consuma omleta la micul dejun in locul unui corn din faina, pierd cu pana la 65% mai multa greutate.

Mananca la ore fixe pentru un abdomen plat

  1. Mananca la ore fixe

Nu numai ca te invata disciplina, o caracteristica a oamenilor de succes, un program alimentar cu mese regulate, luate la ore fixe este recomandat de catre specialisti. Un studiu publicat in International Journal of Obesity and Related Disorders arata ca efectul termic al alimentelor (TEF) este mai scazut in cazul unui program neregulat, ceea ce poate duce la cresterea in greutate pe termen lung. Alte studii privesc ridicarea nivelului de hormoni ghrelin in corelatie cu mesele neregulate. In traducere, ti-e foame mai des si mananci ami mult.

Ia o gustare low carb pentru un abdomen plat

  1. Serveste o gustare intre orele 15-16

Accelereaza metabolismul si echilibreaza nivelul zaharului din sange, temperand insulina intre mese. Gustarea trebuie sa fie una low carb: un iaurt grecesc, un mar verde cu migdale, un pumn de seminte, o portie mica de salata cu tofu etc. Vei evita astfel sa cazi in tentatii dupa ce iesi de la birou.

Redu consumul de zahar pentru un abdomen plat

  1. Fereste-te de zahar

Consumand alimente low carb, cu indice glicemic mic, vei tine in control productia de insulina si vei creste productia hormonului glucagon, cel mai bun prieten al tau in lupta pentru un abdomen plat. In lipsa unei surse de energie immediate din carbohidrati, corpul incepe sa consume grasimi, recomanda Jorge Cruise, autor al cartii “The Bellu Fat Cure”. Exista numerosi inlocuitor naturali ai zaharului rafinat, cu mai putine calorii, carbohidrati si cu un indice glicemic mai scazut:

Mesteca bine fiecare imbucatura pentru un abdomen plat

  1. Mesteca bine fiecare imbucatura

Daca obisnuiesti sa te balonezi constant, fa-ti un obicei din a mesteca mai bine fiecare imbucatura. Nu numai ca previi baloanarea, consumi si mai putine calorii. Un studiu recet publicat in Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics arata ca cei care obisnuiesc sa manance incet si sa mestece bine alimentele inainte de a le inghiti, tind sa consume mai putine calorii pe durata intregii mese, diferenta dintre participantiii la studiu si grupul de control, fiind de 58-88 calorii. Alte studii vin sa confirme aceleasi rezultate, ba chiar un studiu publicat in British Medical Journal atentioneaza ca riscul de a deveni obez creste de 3 ori cand mananci repede si nu mesteci alimentele.

Nu sari peste micul dejun pentru un abdomen plat

  1. Nu sari niciodata peste micul dejun

In diferite studii clinice si transversale efectuate pe diferite grupe de participantii, de la copii la femei obeze, obiceiul de a sari peste micul dejun a fost corelat cu obezitatea. Copii care sar peste micul dejun tind sa consume mai multe snacks-uri bogate in grasimi si zahar rafinat, femeile care incep sa consume cu regularitate un mic dejun sanatos pierd mai mult in greutate decat cele care sar peste prima masa a zilei.

Redu consumul de sare pentru un abdomen plat

  1. Consuma mai putina sare

Majoritatea oamenilor din ziua de zi tinde sa consume mai multa sare decat necesarul recomandat. Sarea retine apa si te baloneaza si este ascunsa in majoritatea produselor din comert, de la sosuri la paine. Poti consuma mai putina sare daca mananci mai mult acasa si dai savoare preparatelor cu ajutorul mirodeniilor.

abgenerator

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.