10 provocari pentru ziua de luni care-ti pot schimba viata

  •  
  •  

O noua zi, noi provocari. De aceasta data redactia fucsia.ro te provoaca la zece deprinderi noi care-ti pot schimba viata:

 

1. Nu mai amana alarma

Nu mai amana alarma

Imagineaza-ti ca te trezesti bine-dispusa, dornica de a scrie o noua fila a vietii tale, curioasa in legatura cu oportunitatile si provocarile pe care ti le ofera o noua zi si un nou inceput de saptamana.

In oricare dintre aceste cazuri nu amani alarma ceasului sau pe cea a telefonului pana cand abia te poti urni din pat si intri in criza de timp.

*** Aseaza alarma la o distanta de cativa metri de pat pentru a fi nevoita sa te ridici pentru a o opri. Interesant ar fi sa inlocuiesti clasica alarma cu o melodie care te bine-dispune sau cu un podcast motivational care te energizeaza instant.

 

2. Profita de spalatul pe dinti pentru a face cateva genoflexiuni

Multitasking

Multi-taskingul ii vor face pe cei din jurul tau sa creada ca ziua pentru tine are 36 de ore.

Cand are timp de sport, de pregatit micul dejun, de o cina tarzie ca apoi dimineata sa para ca iesita din cutie? – se vor intreba ceilalti, fara sa stie ca tu detii secretele unui bun management al timpului: multi-tasking, prioritizarea si evitarea oricaror tipuri de ‘intreruperi’.

De ce sa nu profiti de cele cateva minute in care iti periezi constiincios dintii pentru a face cateva genoflexiuni, plie sau fandari, sprijinindu-te de cada.

*** Chiar si 10 minute de intinderi si exercitii fizice de joasa intensitate iti vor schimba in mod radical starea interioara si exterioara. Iti vor readuce sangele in obraji, incarcandu-te de energie si voie buna.

 

3. Enumera cel putin 10 lucruri pentru care esti recunoascatoare in timp ce faci dus

In dus

Practica recunostintei este una dintre acele practici care-ti poate transforma viata. Studiile stiintifice vin sa-i sustina puterea de transformare:

  • persoanele recunoscatoare sunt mai sanatoase conform unui studiu publicat in 2012 in jurnalul Personality and Individual Differences
  • persoanele recunoscatoare au un psihic puternic, eliminand emotiile toxice precum gelozia, invidia, regretul, frustrarile, conform dr. Robert A. Emmons si sunt mai putin agresive, mult mai empatice si sensibile, vine sa certifice un studiu din 2012 al Universitatii din Kentucky
  • sportivii care practica recunostinta au o mai buna stima de sine si nu se mai compara cu cei dn jur, conform unui studiu recent publica in The Journal of Applied Sport Psychology

Partea buna este ca toti avem abilitatea de a cultiva recunostinta.

Daca nu stii de unde sa incepi, fii recunoscatoare pentru stropii de apa calduta care-ti curg pe chip, pentru fructele proaspete de la micul dejun, pentru catelul care te asteapta voios acasa, pentru masina personala in care te urci etc.

Multe dintre lucrurile pe care tu le iei garantate, ca si cum ti s-ar cuveni fara cel mai mic efort, sunt lucruri pentru care ar trebui sa fii cu adevarat recunoascatoare.

 

4. Incarca-te de energie la micul dejun

Energie la micul dejun

Rata metabolica a celui care serveste micul dejun este mai mare decat cea a celui care sare peste cea mai importanta masa a zilei.

Nu degeaba se spune ‘Mananca la micul dejun ca un rege, la pranz ca un print si seara ca un cersetor’.

*** Daca chiar nu ai timp de un mic dejun copios, pregateste-ti cu o seara inainte meniul: iti poti fierbe ouale, poti pregati un baton de granola facut in casa, iti poti spala salata sau fructele pentru un smoothie servit pe fuga.

 

5. Schimba ruta pe care mergi de obicei la birou

Schimba ruta

Profita de orice moment pentru a iesi din rutina pe care singura ti-ai creat-o. O metoda simpla, la indemana ta chiar de maine este aceea de a schimba ruta pe care o alegi pentru a ajunge la birou.

Daca te temi de trafic, ia-ti o marja de cel putin un sfert de ora inainte si asigura-te ca ai gps-ul aproape. Te vei simti increzatoare ca ai incercat ceva nou.

*** Nu numai ruta catre birou poate fi schimbata, cat si mijlocul de transport. Daca esti dependenta de masina personala, fa o schimbare si ia metroul sau chiar bicicleta, daca nu vorbim de o distanta prea mare.

 

6. Fa cel putin trei complimente sincere

Complimente 1

In loc sa le gasesti numai defecte celor din jur, cauta ceva ce apreciezi in fiecare om pe care-l intalnesti.

Chit ca este vorba de un zambet placut, un miros aparte, un ruj care-i sta nemaipomenit colegei tale sau un raport complet al colegului tau, verbalizeaza fiecare lucru pe care-l apreciezi la cei din jur.

*** Asigura-te ca faci complimente sincere, cele gratuite nu fac un favor nimanui.

 

7. Nu mai folosi retelele de socializare timp de o zi

Social media

Daca simti ca nu ai suficient de mult timp pentru a-ti indeplini toate sarcinile zilnice este foarte posibil sa fii deranjata si distrasa permanent de notificarile primite constant.

Cele 10 secunde pe care le petreci vizualizand o notificare, alte 10 sa dai un share, un minut sa citesti printre randuri un articol care ti-a fost recomandat de catre un prieten, doua minute sa reflectezi asupra acestuia, un minut sa raspunzi unui mesaj si uite asa te pierzi in detalii , fiindu-ti greu sa te mai concentrezi pe sarcinile urgente sau importante.

*** Incearca ca cel putin o zi sa te debarasezi de orice tehnologie te distrage permanent si vei observa ca exista timp pentru toate atunci cand esti concentrata si ai un bun management al timpului.

 

8. Suna o ruda sau o veche cunostinta cu care nu ai mai vorbit de mult

Suna o ruda

Nu este suficient sa fiti prieteni pe Facebook si sa va tag-uiti din cand in cand. Mesajele text nu tin locul vocii, nu transmit aceeasi emotie, poate chiar un gol in stomac.

*** Iti pare rau ca ai pierdut legatura cu o persoana draga? Un apel telefonic poate fi primul pas pentru a relua o veche legatura.

 

9. Citeste 10 pagini pe zi

Citeste 10 pagini pe zi 1

O experienta care nu numai ca te relaxeaza, te stimuleaza mental, adaugand cunostinte valoroase, reduce stresul, imbogateste vocabularul, memoria, puterea de concentrare si focusul. Daca nu esti o mare amatoare de beletristica, iti poti face un obicei din a citi carti de dezvoltare personala.

*** Daca esti genul de persoana care invoca de fiecare data lipsa timpului, mizeaza pe carti audio pe care le poti asculta chiar si in masina, in drum spre birou.

 

10. Renunta la un obicei nociv

Cititul

Alege ca azi, doar azi, sa renunti la un obicei nociv, chit ca este vorba de fumat, sedentarism sau mancatul compulsiv. N-ar trebui sa fie atat de greu. Este vorba in fond de o zi.

*** Cand vei dori sa renunti la acel obicei nociv retraieste ziua de luni.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro