10 Obiceiuri pentru care ar trebui sa-ti faci timp

  •  
  •  

Sta in puterile tale sa proiectezi o viata mai sanatoasa si mai frumoasa prin dezvoltarea unor obiceiuri care-ti pot influenta pozitiv viata fara a mai invoca, ca de fiecare data, lipsa timpului.

 

Fa-ti timp sa iei micul dejun

Mic dejun 700

Micul dejun iti aduce necesarul de nutrienti pentru a pasi cu dreptul in noua zi. Iti creste rata metabolismului, te incarca de energie, te ajuta sa ramai concetrata pe sarcinile din prima parte a zilei si-ti schimba dispozitia.

Un simplu smoothie care nu-ti ia mai mult de cateva minute pentru a-l prepara te poate incarca pozitiv si schimba cursul intregii zile.

Fa-ti timp sa savurezi o ceasca de ceai

Consum ceai

Ceaiului contine antioxidanti care reduc inflamatia corpului, regleaza tensiunea arteriale si imbunatatesc nivelul colesterolului. Polifenolii din ceaiul verde impiedica dezvoltarea bacteriilor in gura si au proprietati de inhibare a glucozei.

Compusii activi din ceaiul verde,  polifenolii si flavonoizii sunt antioxidanti puternici care previn formarea radicalilor liberi, luptand contra imbatranirii pielii, pe cand cafeina energizeaza si te pregateste de o activitate care necesita concentrare sau efort fizic.

Cand te doare capul sau te pandeste o raceala, bea un ceai de ghimbir cu zeama de lamaie!

Fa-ti timp sa te misti mai mult

Miscare

Fa-o pentru unor organism sanatos, pentru un corp frumos si pentru un psihic puternic. In timpul efortului fizic se elibereaza endorfine, hormoni responsabili pentru starea noastra de bine, de confort, de energie.

Orice tip de miscare este mai bun decat sedentarismul dar daca obisnuiesi sa invoci mereu lipsa timpului, un antrenament scurt si intens, efectuat pe intervale poate avea aceleasi beneficii pentru sanatate ca o sedinta de cardio si-l poti face oriunde, acasa, in parc sau in camera de hotel.

Fa-ti timp sa-ti incarci farfuria de culoare

Legume in farfurie

Un plating colorat nu este doar atragator vizual cat si o garantie ca te alimentezi corect.

Alimentele colorate sunt bogate in micronutrienti esentiali corpului tau (vitamine, minerale, fibre), sarace in grasimi si hipocalorice.

Serveste alaturi de felul principal un amestec de salate si legume rosii, galbene, verzi sau mov pentru a te incarca de sanatate.

Fa-ti timp sa practici mindful eating

Mindful eating

Lasa graba pentru o cateva zeci de minute si bucura-te cu adevarat de masa, de atmosfera, de plating, de miros, de gust sau te textura.

Mesteca incet si concetreaza-te pe simturi, relaxeaza-te intre felurile de mancare si bucura-te de conversatia cu cei prezenti la masa. Mancarea iti cade bine, te energizeaza si te satura mult mai repede decat daca ai infuleca-o i graba sau in fata televizorului.

Fa-ti timp sa socializezi

Socializare

Studiile facute asupra longevitatii arata ca oamenii cu conexiuni sociale puternice sunt cei mai predispusi sa traiasca o viata mai lunga si mai sanatoasa decat cei care se izoleaza.

Prezenta celor din jur face bine si stresului asa ca inconjoara-te de oameni buni, oameni de succes, oameni pozitivi care pot face o diferenta in viata ta.

Fa-ti timp sa citesti

Cititul

Lectura este un obicei care-ti poate schimba radical viata. Iti mentine mintea activa si te ajuta sa te dezvolti continuu, iti imbunatateste memoria,  vocabularul si-ti mareste bagajul de cunostinte, cladindu-ti stima de sine, increderea in sine si creativitatea.

Adresandu-se diferitelor nevoi ale tale, te poate relaxa si-ti poate imbunatati starea de spirit generala.

Fa-ti timp sa te relaxezi

10 obiceiuri pentru care ar trebui sa ti faci timp

Atunci cand esti stresata, tensiunea arteriala creste cu echivalentul a 18 kilograme in plus sau ca si cand ai fi cu 20 de ani mai batrana. Nu-i de mirare ca nimic nu-ti merge bine.

Gaseste moduri de a face fata stresului: relaxeaza-te intr-o baie cu sare Epsom, bea un ceai calmant, asculta muzica ambientala, mediteaza, fa yoga, mangaie o pisica sau joaca-te cu catelul tau, uita-te la o comedie sau citeste.

Fa-ti timp sa cresti plante de apartament

Gradinarit

Plantele de apartament lumineaza si aduc un aport cromatic incaperii dar si numeroase beneficii pentru sanatate. Purifica aerul si inlatura energiile negative dintr-o incapere, calmeaza si inspira.

Persoanele care cresc plante in birou tind sa aiba o tensiune arteriala mai scazuta, obosesc mai greu, sunt mai putin stresati si se concentreaza mai bine.

Fa-ti timp sa te odihnesti

Somn de calitate

Calitatea somnului este un indicator al starii de bine. De cate ori nu te-ai simtit irascibila, nervoasa, lipsita de puteri si concentrare, inclinata sa consumi alimente si bauturi bogate in carbohidrati numai pentru ca n-ai dormit bine in noaptea precedenta?

Un somn de proasta calitate creeaza mari dezechilibre mai ales cand obiceiul este perpetuat datorita unui stil de viata pe fuga.


  •  
  •  
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

dyfashion.ro

Logo mic revista fucsia

Fucsia – O diferenta de nuanta in viata femeii moderne!

answear.ro