•  
  •  

Ti se pare imposibil sa slabesti fara chin? Schimaba-ti rutina. Iata ce obiceiuri trebuie sa adopti in rutina de dimineata pentru a slabi fara efort.

 

Mic dejun proteic

Nu degeaba este considerat cea mai importanta masa a zilei. De micul dejun nu depinde doar starea de spirit si nivelul de energie ci si satietatea resimtita pana la pranz.

Luarea unui mic dejun hiper proteic te ajuta sa tii in frau poftele si sa mananci mai putin (dar si mai corect!) pe durata intregii zile.

De ce este mai bine sa consumi o omleta decat o portie de cereale cu ciocolata?

Alimentele fara valoare nutritionala, bogate in zahar adaugat, carbohidrati rafinati si indulcitori artificiali cresc nivelul zaharului din sange iar tu vei resimti senzatia de foame la scurt interval. Chiar mai devreme de pranz.

  1. Mesteca bine alimentele.

Mesteca alimentele

Cand spun ca vor sa-si imbunatateasca obiceiurile alimentare, cei mai multi oameni se gandesc la ceea ce mananca insa, la fel de important este si felul in care o fac.

Poate ti-ai propus sa slabesti cateva kilograme pentru a putea incapea in hainele pe care le ai in dressing dupa sarcina sau doresti sa-ti recapeti forma din prima tinerete, mancatul incet te va ajuta sa-ti atingi obiectivele.

Cand mancam repede, tindem sa consumam mai multe calorii. Cand mancam incet, consumam mai putine calorii. Simtim mai repede senzatia de satietate, suntem mai calmi si mai fericiti.

Nu trebuie sa ne masuram portiile sau sa ne restrictionam caloric dieta. Pur si simplu o facem si ghici ce. Cand mancam mai putin, slabim. Este atat de simplu.

Mancatul incet functioneaza pe baza senzatiei de satietate.

Din momentul in care mirosim sau vedem mancare, pana in momentul in care ajunge in intestin, organismul nostru produce enzime si hormoni care ajuta la digestie. Se incepe si procesul prin care mintea ne spune ca suntem satuli.

Dar aceasta comunicare este inceata. De fapt, primim semnalul de satietate de la creier la aproximativ 20 de minute dupa ce incepem sa mancam. Astfel, daca mancam repede, este usor sa ne supra-alimentam cu mult inainte sa primim acest semnal.

Pe scurt, daca nu mesteci suficient, senzatia de satietate nu are timp sa se formeze. Pana cand o resimti, deja ai mancat prea mult.

  • Bea multa apa

Apa constipatie

Daca vrei sa slabesti si sa-ti activezi metabolismul incepe dimineata cu 1-2 pahare de apa/ Apa poate activa metabolismul si te poate ajuta sa consumi mai multe calorii pentru cel putin o ora. I

ntr-un studiu mic, s-a aratat ca consumul a 500ml de apa duce la o creste a metabolismului cu 30% in medie. Alt studiu arata ca persoanele care au adaugat inca un litru de apa consumului zilnic au pierdut circa 2kg in decursul unui an, fara sa faca schimbari in dieta sau antrenament.

  • Cantareste-te

Cantar

Mai multe studii arata ca obiceiul de a te cantari zilnic duce la pierderi in greutate mai semnificative.

Adultii care se cantaresc zilnic pot pierde, in medie, pana la 4.4kg pe durata a doi ani, in schimb cei care se cantaresc lunar se pot ingrasa 2.1kg.

  • Stai la soare

Soare

Trage draperiile pentru a lasa soarele sa intre in camera sau iesi pe balcon pentru 10-15 minute pentru a activa producerea de vitamina D, cunoscuta si drept vitamina soarelui. Studii arata ca si expunerea limitata la soare poate influenta pierderea in greutate.

  • Invata sa traiesti in prezent

Mindfulness

Daca ti-ai facut un obicei din a manca in fata televizorului sau a calculatorului, esti mult mai predispusa spre supraalimentare. Incearca sa fii prezenta atunci cand mananci si gestioneaza cu atentie gustarile din timpul zilei.

Practica mindfulness-ului, arta de a te concentra pe momentul prezent ajuta la pierderea in greutate si promoveaza obiceiuri alimentare corecte.

  • Fa cateva exercitii

Exercitii fizice

Antrenamentul de dimineata a fost asociat cu un nivel mai ridicat al satietatii si controlul nivelului zaharului din sange pe perioada zilei. Daca nu ai timp de un antrenament de durata, poti recurge la HIIT, antrenamente scurte bazate pe intervale de intensitate ridicata.

  • Pregateste-ti pranzul la pachet

Pranz la birou

Biroul, locul in care iti petreci aproape intrega zi, nu ar trebui sa devina o piedica in lupta ta cu kilogramele in plus desi foarte multe persoane se plang ca nu pot urma o dieta din cauza programului solicitant sau a tentatiilor de la fiecare pas.

Fie ca vorbim de automatele de dulciuri si snacks-uri, gogosile de dimineata de pe biroul sefului, pranzul copios al colegilor fara probleme de silueta, stim cat este de greu sa te mentii pe traiectoria unui stil de viata sanatos cand iesi din sfera propriului camin.

Un studiu efectuat pe un esantion de peste 40.000 persoana arata ca planificarea meselor este asociata cu o dieta mai sanatoasa, o mai mare varietate a preparatelor si un risc scazut de obezitate. Mai mult, cei care obisnuiesc sa manance mancare gatita acasa de cel putin cinci ori pe saptamana au cu 28% mai putine sanse sa devina obezi.

Oricat de mare ar fi tentatia de a-i urma pe ceilalti in obiceiurile lor alimentare, oricat de mare ar fi impulsul de a gusta un aliment reconfortant, bogat in zahar rafinat, trebuie sa te stapanesti si sa te organizezi ca stresul si poftele de moment sa nu te poata lua prin surprindere.

  • Combate foamea si poftele cu cateva snacks-uri sanatoase, luate de acasa: o punga de nuci si seminte (migdale, caju, seminte de dovleac decojite, seminte de floarea soarelui decojite etc.); doua mere verzi spalate; trei morcovi curatati in prealabil, o tableta de ciocolata 85% cacao; un iaurt grecesc si doua felii de paine de seminte;
  • Asigura-te ca ceea ce experimentezi este o senzatie de foame si nu una de sete. Poarta in permanenta o sticla de apa de 0.5 l de apa plata in care ai scurs jumatate de lime. Bea un pahar de apa plata iar daca senzatia de foame persista dupa 10 minute atunci este timpul sa iei o gustare sanatoasa.
  • Daca nu esti multumita de diversitatea meniului de la cantina, pregateste-ti de acasa pranzul intr-o cutiuta speciala pe care s-o poti depozita in frigider. Iata cateva idei: branza sau tofu cu nuci si o mana de fulgi de secara; humus preparat acasa cu crudintati: brocolli, telina, morcovi, castraveti, rosii cherry; sandvisuri din paine de secara sau paine de seminte; sparanghel la gratar cu somon; salate cat mai variate etc.
  • Daca obisnuiesti sa iei masa la cantina fa alegerile corecte. Renunta la painea alba, indiferent ce alegi sa servesti. Supele n-ar trebui sa-ti lipseasca de la un pranz la birou. Serveste friptura sau peste la gratar cu o salata mare si stai departe de bauturile din comert si dulciuri.
  • Invata sa spui “Nu, multumesc! Tocmai am servit o gustare” ori de cate ori ti se ofera un covrig, o gogoasa, un pateu etc. de catre un coleg.
  • Evita sa tii la indemana bolul cu bomboane sau ciocolatele cu care iti servesti clientii care pasesc pragul biroului tau.

 

  • Dormi mai mult

Somn de calitate

Deprivarea de somn este asocata cu senzatia crescuta de foame si pofte alimentarei, in special pentru alimente bogate in carbohidrati si calorii. Se pare ca cei care nu se odihnesc suficient, compenseaza lipsa energiei printr-un aport suplimentar de calorii pe durata zilei.

Incearca sa mergi mai devreme la culcare.

  • Lasa masina acasa

Mers pe jos

Intr-un studiu longitudinal pe durata a 4 ani se observa ca cei care folosesc autoturismul personal pentru a merge la munca tind sa castige mai mult in greutate decat cei care merg pe jos, cu bicicleta sau chiar cu mijloacele de transport in comun.

Daca nu poti lasa masina acasa, parcheaz-o la cateva statii distanta de locul de munca si continua-ti mersul pe jos.

  • Nu consuma sare la micul dejun

Sare

Esti afectata de factori care declanseaza foamea. Si nu sunt putini la numar. Sarea in exces, de exemplu.

Un grup de cercetatori de la Universitatea Vanderbilt au descoperita ca un exces de sare da initial senzatia de sete, dupa care corpuul incepe sa produca si sa retina mai multa apa, fortand corpul sa foloseasca mai multa energie pentru a descompune masa musculara, alimentand foamea.

Anumite medicamente si chiar aerul conditionat poate declansa foamea. Stiai ca oamenii obisnuiesc sa manance mai multe cand temperatura este scazuta?


  •  
  •  

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *