zoot

10 obiceiuri matinale care te ajuta sa slabesti

10 obiceiuri matinale care te ajuta sa slabesti

Ti se pare imposibil sa slabesti fara chin? Schimaba-ti rutina. Iata ce obiceiuri trebuie sa adopti in rutina de dimineata pentru a slabi fara efort.

  1. Ia un mic dejun bogat in proteine

Nu degeaba este considerat cea mai importanta masa a zilei. De micul dejun nu depinde doar starea de spirit si nivelul de energie ci si satietatea resimtita pana la pranz. Luarea unui mic dejun hiper proteic te ajuta sa tii in frau poftele si sa mananci mai putin (dar si mai corect!) pe durata intregii zile.

  1. Bea multa apa

Daca vrei sa slabesti si sa-ti activezi metabolismul incepe dimineata cu 1-2 pahare de apa/ Apa poate activa metabolismul si te poate ajuta sa consumi mai multe calorii pentru cel putin o ora. Intr-un studiu mic, s-a aratat ca consumul a 500ml de apa duce la o creste a metabolismului cu 30% in medie. Alt studiu arata ca persoanele care au adaugat inca un litru de apa consumului zilnic au pierdut circa 2kg in decursul unui an, fara sa faca schimbari in dieta sau antrenament.

  1. Cantareste-te

Mai multe studii arata ca obiceiul de a te cantari zilnic duce la pierderi in greutate mai semnificative. Adultii care se cantaresc zilnic pot pierde, in medie, pana la 4.4kg pe durata a doi ani, in schimb cei care se cantaresc lunar se pot ingrasa 2.1kg.

  1. Stai la soare

Trage draperiile pentru a lasa soarele sa intre in camera sau iesi pe balcon pentru 10-15 minute pentru a activa producerea de vitamina D, cunoscuta si drept vitamina soarelui. Studii arata ca si expunerea limitata la soare poate influenta pierderea in greutate.

  1. Invata sa traiesti in prezent

Practica mindfulness-ului, arta de a te concentra pe momentul prezent ajuta la pierderea in greutate si promoveaza obiceiuri alimentare corecte.

  1. Fa cateva exercitii

Antrenamentul de dimineata a fost asociat cu un nivel mai ridicat al satietatii si controlul nivelului zaharului din sange pe perioada zilei. Daca nu ai timp de un antrenament de durata, poti recurge la HIIT, antrenamente scurte bazate pe intervale de intensitate ridicata.

  1. Pregateste-ti pranzul la pachet

Un studiu efectuat pe un esantion de peste 40.000 persoana arata ca planificarea meselor este asociata cu o dieta mai sanatoasa, o mai mare varietate a preparatelor si un risc scazut de obezitate. Mai mult, cei care obisnuiesc sa manance mancare gatitata acasa de cel putin cinci ori pe saptamana au cu 28% mai putine sanse sa devina obezi.

  1. Dormi mai mult

Deprivarea de somn este asocata cu senzatia crescuta de foame si pofte alimentarei, in special pentru alimente bogate in carbohidrati si calorii. Se pare ca cei care nu se odihnesc suficient, compenseaza lipsa energiei printr-un aport suplimentar de calorii pe durata zilei. Incearca sa mergi mai devreme la culcare.

  1. Lasa masina acasa

Intr-un studiu longitudinal pe durata a 4 ani se observa ca cei care folosesc autoturismul personal pentru a merge la munca tind sa castige mai mult in greutate decat cei care merg pe jos, cu bicicleta sau chiar cu mijloacele de transport in comun. Daca nu poti lasa masina acasa, parcheaz-o la cateva statii distanta de locul de munca si continua-ti mersul pe jos.

  1. Tine un jurnal

Jurnalul te poate responsabiliza. Tinerea unui jurnal de dieta a fost asociat cu o pierdere mai mare in greutate. Pune pe foaie ce consumi pe durata intregii zile, incepand cu dimineata.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.