zoot

10 Motive sa consumi pudra proteica din zer

Proteina din zer este o proteina completa, de inalta calitate, cu asimilare rapida si usor de digerat. Datorita proprietatilor sale este considerata cea mai buna sursa de proteina.

Proteina de zer pudra proteica

Beneficiile pudrei proteice din zer:

Suplimentarea dietei cu 20g de pudra proteica din zer si aminoacizi cu o ora inainte de antrenament creste rezistenta la efort, performanta sportiva si masa musculara, se arata intr-un studiu publicat in Amino Acids. (1)

Cheltuielile zilnice de energie sunt formate din trei componente: rata metabolismului bazal, termogeneza indusa de alimente si activitatea fizica. Proteinele sunt cele care au cel mai ridicat efect termic (20-30%), in comparatie cu carbohidratii (5-10%) si grasimile (0-3%). Asta inseamna ca atunci cand consumi proteine, 30% din calorii sunt folosite pentru a digestia si metabolizarea alimentelor (2). Alte studii explica eficienta dietelor bogate in proteine prin cresterea termogenezei postprandiale in cazul tinerelor femei (3).

Mai mult, in cazul dietelor hiperproteice s-a observat cel mai ridicat nivel de satietate si oxidare a grasimilor, comparativ cu dietele bogate in carbohidrati sau grasimi (4). O crestere cu 15-30% a aportului de proteine in alimentatie in conditiile mentinerii unui procent constant de carbohidrati, poate duce scaderea consumului zilnic de calorii si cresterea nivelului de leptina, hormon care suprima senzatia de foame si ajuta la pierderea in greutate (5). Suplimentarea cu pudra proteica de zer a unei diete bazate pe restrictii calorice, ajuta la pierderea in greutate si mentinerea masei musculare. Cei care au consumat zer in cadrul studiului, au pierdut cu 6.1% mai mult din masa de grasime corporala, in timp ce si-au mentinut masa musculara, comparativ cu grupul de control, caruia i-a fost administratata o bautura isocalorica (6).

In acelasi timp, consumul de proteine ajuta la suprimarea poftelor intre mesele principale ale zilei (7). Aceleasi rezultate sunt confirmate de un alt studiu in caruia cercetatorii au administrat subiectilor trei tipuri de bauturi bazate pe glucoza, fructoza si pudra proteica de zer. Cea din urma a suprimat grelina – hormonul responsabil de senzatia de foame cu 2 pana la 4 ore (8)

Beneficiile pudrei proteice din zer nu se limitateaza la cele enumerate mai sus. Intr-un studiu publicat in American Journal of Clinical Nutrition, subiectii a caror dieta a fost suplimentata cu proteina din zer au prezentat mai putine simptome asociate cu depresia, raportant o stare de spirit mai buna decat grupul de control. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca au existat schimbari in nivelul activitatii serotoninei din creier (9)

Cercetatorii au observat un nivel scazut de glutation in cazul celor care desfasoara activitati aerobice intense, efect ce poate fi combatut de suplimentarea dietei cu proteina de zer. Administrarea unei doze de 0.8-1.6g/kg masa corporala de izolat din pudra de zer ajuta la cresterea nivelului de glutation (10)

Surse:

  • Willoughby D.S. si altii (2007) Effects pf resistance training and protein plus amino acid supplementation on muscle anabolism, mass and strenght. Amino Acids.
  • Westerterp K.R. (2004) Diet induced thermogenesis. Nutrition & Metabolism
  • Veldhorst M.A. si altii (2009) Gluconeogeniss and energy expenditure after a high-proteina, carbohydrate-free diet. American Journal of Clinical Nutrition.
  • Veldhorst M.A si altii (2010) Presence or absence of carbohydrates and the proportion of fat in a high-protein diet affect appetite suppression but not energy expenditure in normal weight human subjects fed in energy balance. The British Journal of Nutrition.
  • Weigle D.S. si altii (2005) A high-protein diet induces sustained reductions in apetite, ad libitum caloric intake, and the body weight despite compensatory changes in diurnal plasma leptin and ghrelin concentration. American Society for Clinical Nutrition
  • Frestedt J.L si altii (2008) A whey-protein supplement increases fat loss and spares lean muscle in obese subjects: a randomized human clinical study. Nutrition & Metabolism.
  • Hoertel H.A. si altii (2014) A randomized crossover, pilot study examining the effects of a normal protein vs. high protein breakfast on food cravings and reward signals in overweight /obese ‘breakfast skipping’, late-adolescent girls. Nutrition Journal.
  • Bowen si altii (2007) Appetite hormones and energy intake in obese men after consumption of fructose, glucose and protein beverages. International Journal of Obesity.
  • Markus C.R. si altii (2000) The bovine protein alpha-lactalbumin increases the plasma ration of tryptophan to the other large neutral amino acids and in vulnerable subjects raises brain serotonin activity, reduces cortisol concentration and improves mood under stress. American Journal of Clinical Nutrition
  • Middleton N. si altii (2004) Whole blood and mononuclear cell glutathione response to dietary whey protein supplementation in sedentary and trained male human subjects. International Journal of Food Sciences and Nutrition.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.