zoot

10 idei de mic dejun low carb. Sanatate curata!

Cauti idei de mic dejun low-carb? Arunca-ti o privire peste propunerile noastre: de la biscuitii low carb si smoothi-urile verzi la clasica omleta cu somon si carnaciori de casa, te vei inspira pentru o saptamana intreaga.

 

1. Omleta cu somon afumat si salata de baby spanac

mic dejun low carb omleta cu somon

Un mic dejun low carb, hiper proteic care instaleaza instant senzatia de satietate iar tu nu vei intampina senzatia de foame sau de pofte de junk food cel putin pana la pranz. Fa-ti o omleta intr-o tigaie de teflon unsa in prealabil cu putin unt sau ulei de masline si alatura cateva tartine din paine de secara sau orice alt mix de fainuri low carb, peste care aseaza cateva felii de somon afumat. Pentru a suplimenta necesarul de fibre, fa-ti o salata din baby spanac si rosii cherry.

Foto: Miss Yasmina, Flickr.com CC

 

2. Ou posat cu avocado si salata de naut

Ou posat cu avocado si salata de naut

Micul dejun poate fi un adevarat rasfat nu numai pentru cei care au suficient timp sa si-l prepare. Poseaza rapid un ou, alatura cateva feliute de avocado si fa-ti rapid o salata de naut la cutie care nu necesita fierbere, amestecat cu ulei de masline, zeama de lamaie si patrunjel proaspat. Un deliciu!

Foto: Alpha, Flickr.com CC

 

3. Granola low-carb cu lapte de migdale si afine

granola low carb cu lapte de migdale si afine

Pentru amatoarele de dulce, am propus reteta de granola low-carb, facuta in casa, cu indulcitor natural (reteta o gasesti aici), un adevarat deliciu pe care-l poti consuma a doua zi dimineata la micul dejun, alaturi de un bol de lapte de migdale si fructe de padure proaspete presarate pe deasupra.

Foto: Brian / Flickr.com CC

 

4. Mic dejun low carb cu sufleu de conopida

mic dejun Sufleu de conopida

Ti-l poti pregati cu o seara inainte, fiind la fel de bun si rece. Va trebui sa tragi la tigaie conopida 5-8 minute, las-o sa se raceasca si toarn-o intr-o tigaie unsa cu ulei de masline. Separat, amesteca 2-3 oua cu o mana de parmezan si ierburi dupa gust (oregano, patrunjel, usturoi etc) si toarna-le peste conopida. Da la cuptor 20-30 de minute pana cand capata o crusta aurie. Se poate servi cu sos de pizza preparat in casa, fara zahar adaugat.

Foto: Brian / Flickr.com CC

 

5. Biscuiti low-carb cu lapte de migdale si ciocolata neagra

Biscuiti low-carb cu lapte de migdale si ciocolata neagra

Atunci cand te grabesti si nu ai timp sa iei un mic dejun ca la carte, este bine sa ai in camara cativa biscuiti low-carb preparati in casa, pe care-i poti consuma cu un pahar de lapte de migdale caldut in care ai topit cateva bucati de ciocolata neagra, 85% cacao. Cea mai simta reteta de biscuiti low carb consta in amestecarea unei cescute de faine de migdale cu o cescuta faina de cocos, o mana de nuci / caju / migdale date prin blender, 1-2 linguri de unt sau ulei de cocos, cateva linguri de lapte de migdale pentru consistenta dorita, ciocolata neagra rasa, un ou si indulcitor dupa gust. Se formeaza biscuitii, se aseaza pe o tava cu folie de aluminiu si se dau la cuptor circa 20 de minute pana cand devin crocanti.

Foto: Katrin Morenz / Flickr.com CC

 

6. Salata la micul dejun

Salata la micul dejun

Poti incepe ziua cu o salata. De altfel, salata nu ar trebui sa-ti lipseasca de la nicio masa in regimul low carb. Chit ca mizezi pe salata obsinuita, greceasca sau bulgareasca sau te incumeti sa incerci ingrediente noi: baby spanac, rucola, valeriana, avocado etc. un mic dejun compus dintr-o salata proaspata este alternativa ideala la cerealele cu zahar adaugat din comert. Pentru versiunea hiper proteica adauga ciuperci, ou fiert, pui fiert, ton, baby spanac, fasole pastai, avocado, seminte etc.

Foto: Heather Kennedy / Flickr.com CC

 

7. Platou low carb

ce mananci la micul dejun in dieta low carb

Chiar daca nu ai timp sa-ti pregatesti un mic dejun low-carb consistent, nu poti pleca de acasa fara sa iei masa. Ciuguleste dintr-un platou de branzeturi sau tofu, consuma un iaurt grecesc, o mana de seminte sau nuci, cateva masline etc.

Foto: Shella Scarborough / Flickr.com CC

 

8. Sandvis low-carb pentru micul dejun

sandvis low carb la mic dejun

Un sandvis invers, dupa cum ne place sa-i spunem. Ai nevoie de o felie de paine de secara sau orice alta paine preparata in casa dintr-un amestec de fainuri low carb, doua felii de cascaval, doua frunze de salata, doua felii de piept de curcan si unt. Felia de paine se unge cu unt, se preseaza foile de salata pe cele doua parti, rosiile, pieptul de curcan iar la final se ‘sigileaza’ cu cele doua felii de cascaval.

Foto: Alpha / Flickr.com CC

 

9. Smoothie verde de legume

smoothie verde la micul dejun

Vei ajunge sa adori smoothie-urile! In special pe cele verzi, low carb. Un mic dejun incarcat de nutrienti si micronutrienti esentiali care se obtine atat de rapid, introducand toate ingredientele in blender. Aici gasesti trei retete de smoothie-uri verzi.

Foto: Jennifer / Flickr.com CC

 

10. Carnaciori de casa cu salata proaspata

idei de mic dejun low carb

Daca esti carnivor(a) si insisti sa consumi traditionalii carnaciori la micul dejun, atunci asigura-te ca ai la indemana o portie mare de salata verde. Se gasesc foarte multe mix-uri delicioase, la punga, deja spalate, pe care trebuie doar sa le asezonezi cu un dressing potrivit, cat mai natural.

Foto: Katherine Lime / Flickr.com CC

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.