zoot

Trucuri simple care te vor ajuta sa reduci consumul de carbohidrati

Ti-e greu sa renunti la paste, cartofi si banane? Iata ce poti face sa le reduci cantitatea de carbohidrati fara a renunta complet la ele:

Trucuri simple care te vor ajuta sa reduci consumul de carbohirati

Consuma banane  usor crude

Amidonul rezistent, considerat o forma de fibre alimentare, rezista la digestie si poate ajuta corpul sa mentina un nivel stabil al zaharului din sange. Bananele usor crude au un continut mai ridicat de amidon rezistent in comparatie cu bananele coapte. In plus, sunt prebiotice excelente si pot fi folosite la cocaturi pentru a reduce cantitatea de zahar adaugat.

Gateste pastele al dente

Te-ai intrebat de ce italienii nu se ingrasa in urma consumului de paste? Pastele, asa cum le consuma acestia, sunt al dente sau usor ferme la mestecat. Pentru a obtine aceasta textura, te poti folosi de recomandarile de pe ambalaj sau le poti gusta direct din vasul in care fierb si cand ating textura perfecta, se scurg si se mut in tigaia cu sos. Pastele fierte al dente au un indice glicemic mai scazut decat pastele fierte moi. Pentru a le transforma intr-o masa sanatoase, alege-le in varianta integrala si fierbe-le cat sa fie ferme la mestecat.

Consuma pastele a doua zi

Intr-un show televizat al BBC se arata ca in cazul pastelor gatite, racite si reincalzite, cresterea nivelului de zahar din sange dupa masa este cu 50% mai scazut decat in cazul pastelor proaspat gatite.

Consuma cartofii reci

Acelasi principiu se aplica si in cazul cartofilor. Cand sunt gatiti apoi raciti, cantitatea de amidon rezistent este mai mare. Acum ca ai aflat ca te poti bucura de resturile de paste si cartofi fara teama, mai exista ceva ce poti face pentru a reduce caloriile si cantitatea de carbohidrati.

Incepe masa cu o salata

Consuma inainte de masa o portie de salata. Salata consumata inaintea mesei creste senzatia de satietate si te vei trezi mancand mai putin, involuntar. Intr-un studiu publicat in revista de specialitate Obesity aflam ca consumul unei salata inainte unei portii de paste poate reduce cantitate de calorii cu pana la 123 calorii.

Gateste cu grasimi

Nu uita de proteine si grasimi. Fiecare dintre ele poate reduce raspunsul glicemic al alimentelor cu amidon. De exemplu, daca gatesti orezul in unt sau ulei si-l servesti alaturi de o portie de proteine, acesta va avea un impact mai redus asupra zaharului din sange decat daca ar fi consumat cu legume. In plus, ajuta sa-l consumi rece. Cercetarile conduse in cadrul College of Chemical Sciences din Sri Lanka ne recomanda sa adaugam o lingura de ulei de cocos in apa fiarta, sa adaugam jumatate de cana de orez integral, sa-l fierbem la foc mic timp de 40 de minute apoi sa-l dam la rece pentru 12 ore inainte de consum.

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.