zoot

Te numeri printre persoanele a caror rezolutie de Anul Nou esueaza de fiecare data?

Rezolutii anul nou

Iata ce-ar trebui sa-ti propui pentru a avea un 2017 mai fericit si mai sanatos:

  1. Propune-ti sa faci miscare

Ai atat de multe motive sa faci miscare in 2017. Chit ca vrei sa reduci riscul de a dezvolta boli cronice sau vrei doar sa pierzi in greutate, sportul iti poate schimba viata. Pe de alta parte, se pare ca exercitiile aerobice care-ti accelereaza ritmul cardiac, stimuleaza dimensiunea hipocampusului, zona creierului implicata in memoria verbala si invatare, arata un studiu efectuat la University of British Columbia. Alt studiu publicat in Journal of American College of Cardiology arata ca nu trebuie sa alergi mai mult de 5-10 minute pe zi pentru a adauga ani buni sperantei medii de viata.  In plus, orice tip de miscare iti schimba starea de spirit si te ajuta sa invingi depresia.

  1. Incepe un jurnal

Chiar daca scrii numai pentru cateva minute zilnic intr-un jurnal, te bucuri de o imbunatatire a sanatatii fiziologice si psihologice, aflam intr-un studiu publicat in Advances in Psychiatric Treatment. Fa-ti un obicei din a pune pe hartie toate motivele pentru care esti recunoscatoare. Practica recunostintei imbunatateste sanatatea psihologica, reducand o multitudine de emotii toxice, de la invidie la frustrare si regret, spune dr. Robert A. Emmons, cercetator in aria recunostintei.

  1. Ofera-te voluntar

Cand iti rapesti din timpul tau  pentru ai ajuta pe ceilalti, simti ca dispui de mai mult, un paradox la care au ajuns Dr. Cassie Mogilner si colegii sai in urma unui experiment publicat in Harvard Business Review. In plus, atunci cand faci voluntariat capeti experienta, iti dezvolti aptitudini noi sau talente pe care altfel nu le-ai fi descoperit. Intr-un raport al Comisiei pentru Servicii Comunitare Nationale se arata ca “activitatea de voluntariat iti imbunatateste sanatatea. Cei care se ofera voluntari au rate mai mici de mortalitate, o mai mare capacitate functionala si rate mai mici de depresie decat care nu fac voluntariat”.

  1. Cheltuieste inteligent

Obisnuiesti sa cheltuiesti mai mult decat castigi? Datoriile iti afecteaza sanatatea! Simptomele sunt reprezentative pentru stresul cronic. Corpul reactioneaza la stres cu un raspuns de tip ‘lupta sau fugi’ iar daca stresul persista, nivelurile ridicate de adrenalina si cortizol pot afecta starea de spirit, memoria, functionarea sistemului imunitar, tensiunea arteriala si frecventa cardiaca, se arata intr-un studiu publicat in Social Science & Medicine. Pretul platit pentru datorii este, intr-adevar, mare!

  1. Petrece mai mult timp in natura

“ Natura este un combustibil pentru suflet” ne spune Dr. Richar Ryan, autor al mai multor studii publicate in Journal of Environmental Psychology care arata beneficiile timpului petrecut in natura. “De multe ori cand ne simtim lipsiti de energie, ne repezim catre o ceasca de cafea cand studiile arata ca o modalitate mai buna de a ne energiza este conectarea cu natura”. Numeroase studii au corelat expunerea la natura cu o crestere in energie si bunastare.

  1. Consuma mai multe legume si fructe

Un studiu pulbicat in International Journal of Public Health din 2014 sustine legatura dintre consumul de legume si fructe si fericire. Se pare ca exista o probabilitate mai mare ca persoanele care consuma in mod regulat legume si fructe sa se declare ‘foarte fericiti’ aflam intr-un studiu publicat in BMC Public Health. Optimismul a fost asociat cu concentratiile mari de carotenoide din legume si fructe (cartof dulce, morcovi, spanac, salata cos, dovleac, pepene galben, ardei rosu, caise uscate, mazare, broccoli etc).

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.