zoot

Shake-uri proteice pentru pierderea in greutate

Shake uri proteice

Pierderea in greutate are o mare legatura cu alimentele pe care alegi sa le consumi decat cu numarul de calorii pe care le contin. Daca alegi alimente satioase care instaleaza si mentin senzatia de satietate pentru mai mult timp, te vei trezi mancand mai putin, mai rar si, implicit, mai putine calorii pe durata zilei. Consumul mai multor proteine sau inlocuirea unei mese cu un shake proteic poate fi secretul pierderii in greutate.

Proteinele sunt aliatele tale in lupta cu kilogramele in plus. Este macronutrientul cel mai satios, ai nevoie sa consumi mai putina proteina (comparativ cu carbohidratii) pentru a te simti satula si pentru a pastra senzatia de satietate pentru mai mult timp. Proteina creste atat termogeneza, generarea de caldura in corp cat si consumul de calorii. Corpul consuma mai multe calorii atunci cand digera proteine, decat atunci cand consuma carbohidrati sau grasimi. Nu in ultimul rand, proteina te ajuta sa pui masa musculara atunci cand regimul proteic este completat de un program de antrenament de rezistenta. Cu cat mai mare este masa musculara, cu atat mai crescuta este rata metabolica bazala (numarul de calorii pe care-l consumi cand nu faci nimic).

Conform unui studiu publicat in International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders din 2003, inlocuirea unei mese cu un shake sau alt inlocuitor pentru masa este o strategie eficienta pentru a pierde in greutate pe termen lung iar asta pentru ca inlocuitorii vin cu mai putine calorii si sunt mult mai densi nutritiv decat mesele obisnuite. Un pranz luat cu colegii la un fast food poate ajunge si pana la 800 calorii, pe cand un shake proteic poate ramane sub 300 calorii. Economisind zilnic cate 500 calorii, poti pierde cu usurinta jumatate de kilogram pe saptamana.

Intr-un shake proteice se poate introduce orice sursa de proteina de calitate, atat pudra proteica de zer, albus de ou, mazare sau tofu organic insa, se pare ca unele sunt mai eficiente ca altele in termeni de satietate. Conform unui studiu publicat in Nutrition Journal in 2011, caseina si pudra proteica din mazare au cel mai mare efect asupra apetitului, reducand cantitatea de alimente ingerate la urmatoarea masa.

Indiferent de tipul proteinei pe care vrei sa-l adaugi in shake, adauga si alte ingrediente, facand un mix de proteine, carbohidrati buni (fibre) si grasimi sanatoase care, cumulate, sa contina cel putin 200 calorii:

  • Alege o baza saraca in grasimi: lapte slab, lapte de migdale sau de soia organic etc.
  • Adauga o lingura de seminte de chia sau de in pentru un aport de fibre
  • Adauga fructe de padure pentru gust si continutul de micronutrienti.
  • Adauga o mana de nuci sau jumatate de avocado pentru portia necesara de grasimi bune.
  • Completeaza cu sursa de proteina: pudra de zer, caseina, pudra proteica de mazare, pudra proteica din albus de ou etc.

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.