zoot

Salata iceberg: de ce n-ar trebui sa o ocolesti!

Salata iceberg

Cu a sa textura crocanta si al sau gust usor dulce, salata iceberg se situeaza printre preferatele noastre! Afla ce aport nutritiv iti aduce, cum sa o depozitezi corect si cum sa o consumi:

 

Salata Iceberg. Profil nutritiv

Salata iceberg pretSalata iceberg are aliment cu aport caloric scazut, cu numai 14 calorii la 100g. Majoritatea caloriilor provin din carbohidrati (76%) si are un continut ridicat de apa (95.6g apa la 100g produs). Este un aliment sarac in sodiu, cu un continut semnificativ de fibre alimentare. 100g de salata iceberg iti aduce 1g de fibre ce reprezinta aproximativ 5% din necesarul zilnic de fibre intr-o dieta obisnuita de 2000 calorii a unui adult. Mai mult, are o incarcatura glicemica (indice glicemic raportat la cantitate) foarte mica (1), ceea ce inseamna ca este un aliment foarte bine tolerat de persoanele cu rezistenta la insulina.

Din 100g de salata iceberg iti iei 10% din necesarul zilnica de vitamina A, 5% din necesarul zilnic de vitamina C, 30% din necesarul zilnic de vitamina K dar si cantitati semnificativee de minerale.

100g Iceberg Capatana Cos Creata Baby spanac Kale
Calorii 14 13 17 15 20 50
Grasimi (total) 0 0 0 0 0 1g
Grasimi saturate 0 0 0 0 0 0
Grasimi trans
Sodiu 10mg (0%) 5mg (0%) 0mg (0%) 28mg (1%) 80mg (3%) 43mg (2%)
Carbohidrati (total) 3g 2g 3g 3g 4g 10g
Fibre 1g (5%) 1g (4%) 2g (8%) 1g(4%) 2g 2g
Zaharuri 2g 1g 2g 1g 0g
Proteine 1g 1g 1g 1g 2g 3g

 

Vitamina A 501IU (10%) 3312IU (66%) 8700IU (174%) 7404IU (148%) 4500IU (90%) 15376IU (308%)
Vitamina C 2.8mg (5%) 3.7mg (6%) 24mg (40%) 18mg (30%) 30mg (50%) 120mg (200%)
Vitamina D
Vitamina E 0.2mg (1%) 0.2mg (1%) 0.1mg (1%) 0.3mg (1%)
Vitamina K 24mcg (30%) 102mcg (128%) 103mcg (128%) 174mcg (217%) 817mcg (1021%)
Tiamina (vitamina B1) 0mg (3%) 0.1mg (4%) 0.1mg (5%) 0.1mg (5%) 0.1mg (7%)
Riboflavina (vitamina B2) 0mg (1%) 0.1mg (4%) 0.1mg (4%) 0.1mg (5%) 0.1mg (8%)
Niacina (vitamina B3) 0.1mg (1%) 0.4mg (2%) 0.3mg (2%) 0.4mg (2%) 1mg (5%)
Vitamina B6 0mg (2%) 0.1mg (4%) 0.1mg (4%) 0.1mg (4%) 0.3mg (14%)
Folat 29mcg (7%) 73mcg (18%) 136mcg (34%) 38mcg (10%) 29mcg (7%)
Vitamina B12 0mcg (0%) 0mcg (0%) 0mcg (0%) 0mcg (0%) 0mcg (0%)
Acid pantotenic (vitamina B5) 0.1mg (1%) 0.2mg (2%) 0.1mg (1%) 0.1mg (1%) 0.1mg (1%)
Colina 6.7mg 8.4mg 9.9mg 13mg
Betaina 0.1mg 0.1mg 0.1mg 0.2mg
Calciu 18mg (2%) 35mg (4%) 33mg (3%) 36mg (4%) 80mg (8%) 135mg (14%)
Fier 0.4mg (2%) 1.2mg (7%) 1.0mg (2%) 0.9 mg (5%) 3.6 mg (20%) 1.7 mg (9%)
Magneziu 7mg (2%) 13mg (3%) 14mg (7%) 13mg (5%) 34mg (8%)
Fosfor 20mg (2%) 33mg (3%) 30mg (3%) 29mg (3%) 56mg (6%)
Potasiu 141mg (4%) 238mg (7%) 247mg (8%) 194mg (6%) 447mg (13%)
Sodiu 10mg (0%) 5mg (0%) 8mg (0%) 28mg (1%) 80mg (8%) 43mg (2%)
Zinc 0.2mg (1%) 0.2mg (1%) 0.2mg (1%) 0.2mg (1%) 3.6mg (20%) 0.4 mg (3%)
Cupru 0.0mg (1%) 0.0mg (1%) 0.0mg (2%) 0.0mg (1%) 0.3mg (14%)
Mangan 0.1mg (6%) 0.2mg (6%) 0.2mg (8%) 0.3mg (13%) 0.8mg (39%)
Seleniu 0.1mg (0%) 0.6mg (1%) 0.4mg (1%) 0.6mg (1%) 0.9mg (1%)

Sursa: USDA

Retine:

Toate salatele sunt bune pentru tine! Este adevarat, unele sunt mai valoroase din punct de vedere nutritiv decat altele. Te poti orienta dupa o regula simpla: cu cat frunzele sunt mai inchise la culoare, cu atat contin mai multe vitamine si minerale. Dintre toate salatele disponibile, salata iceberg este cea mai saraca in micronutrienti dar asta nu trebuie sa te descurajeze sa o consumi.

Salatele n-ar trebui sa-ti lipseasca din meniul zilnic. Consuma-le prin rotatie, sau fa-ti singura un mix de salata pentru a te bucura de mai multe gusturi si texturi.

  • Nu-ti place sa bei apa? Datorita continutului bogat in apa (peste 90%), iti pot suplimenta necesarul zilnic.
  • Vrei sa scapi de cateva kilograme in plus, fara frustrarile senzatiei permanente de foame? Salatele, inclusiv salata iceberg, sunt foarte sarace in calorii, nu contin aproape deloc grasimi si au un aport semnificativ de fibre, traducandu-se prin faptul ca instaleaza si pastreaza senzatia de satietate mai mult timp.
  • Tii o dieta low carb? Consuma o salata mare cu fiecare sursa de proteina. Salatele verzi nu influenteaza nivelul zaharului din sange si sunt surse importante de vitamine si minerale, fara un aport prea mare de carbohidrati.
  • Ai diabet zaharat? Imprieteneste-te cu salatele verzi, inclusiv salata iceberg! Se numara printre alimentele cu indice glicemic mic si le poti consuma fara restricti.

Salata Iceberg. Trucuri si sfaturi

Cum se alege salata iceberg

Alege intotdeauna o salata Iceberg proaspata, cu frunze curate la exterior si compacte la interior. Indeparteaza frunzele interioare, spala capatana si usuc-o cu prosoape de bucatarie din hartie. Introdu-o intr-o punga de plastic si depoziteaz-o in frigider pana la o saptamana. Spre deosebire de alte salate, salata Iceberg isi pastreaza prospetimea pentru mai mult timp, fiind ideala pentru a fi introdusa in diferite mixuri de salata si frunze dar si sandvisuri.

Cum se prepara salata Iceberg

Ideparteaza frunzele exterioare ale salatei si spala capatana.

Taie salata iceberg pe jumtate

Taie capatana pe jumatate. Jumatate o poti folosi pentru salata iar cealalta o poti sterge bine cu un servetel din hartie si o poti depozita in frigider, intr-o folie de plastic pentru consum ulterior.

Toaca salata iceberg

Toaca salata dupa plac sau rupe-o cu mana pentru a preveni oxidarea.

 

Spala salata iceberg

Umple chiuveta cu apa si spala bucatile de salata Iceberg pentru a indeparta murdaria, pesticidele si microorganismele.

Uscator de salata iceberg

Introdu salata intr-un uscator de salata si activeaza mecanismul de rotire. Toarna salata intr-un bol si arunca apa stransa in vas.

Salata cezar cu iceberg

Poti folosi frunze de salata Iceberg si-n sandvisuri.

Salata iceberg in sandvisuri

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.