zoot

Cinci feluri in care poti deveni mai optimista

 

Iata cum sa devii mai optimista

Studiile arata ca persoanele optimiste sunt mai fericite, mai creative si mai rapide in rezolvarea problemelor in comparatie cu persoanele pesimiste. Optimistii sunt, de asemenea, mai putin stresati (au mai putin cortizol si mai multa serotonina). Optimismul se poate dezvolta ca orice alt obicei, prin repetitie. Daca iti faci o rutina din a practica ganduri pozitive, se formeaza cai neuronale care le vor perpetua. Iata cinci moduri in care o poti face si tu:

Multumeste si practica recunostinta

Starea de recunostinta si gandurile de multumire cresc nivelul serotoninei si descresc nivelul cortizolului, imbunatesc motivatia si starea generala de fericire. Incepe prin a nota zilnic cateva lucruri pentru care esti recunoscatoare. Cu cat te concentrezi mai mult pe recunostinta, cu atat mai optimista vei deveni.

Implica-te acte de bunatate

Actele de bunatate cresc dopamina, neurotransmitatorul responsabil de starea de bine. Chiar si simple acte de bunatate, precum un zambet sau un compliment iti vor da o stare interioare de bine si fericire. Fa-ti un obicei din a raspandi fericire celor din jur prin zambet, voie buna, incurajari, complimente si chiar favoruri. Te vei simti mult mai bine cu tine si rolul tau de a face lumea in care traiesti mai buna.

Razi

Rasul este cel mai bun medicament. Rasul induce productia de serotonina si calmeaza amigdala – centrul fricii din creier. Inconjoara-te si petrece timp cu oameni pozitivi, haiosi si plini de viata. Vizioneaza comedii sau stand-up. Numai asigura-te ca azi ai ras suficient.

Fii atenta la cuvintele pe care le rostesti

Monitorizeaza mai atent ce scoti pe gura. Opreste-te inainte de a incepe sa te lamentezi. Nu este o sarcina usoara mai ales daca obisnuiesti sa te victimizezi, dar adu-ti aminte un sfat din batrani. Daca nu ai nimic bun de zi, mai bine taci din gura. Alege-ti cuvintele cu atentie si nu subestima puterea lor asupra subconstientului.

Implica-te in diferite activitati fizice

Transpira! Activitatea fizica creste nivelurile de endorfine, serotonina si alte chimicale din creier responsabile de starea de bine, in timp ce scade nivelul cortizolului (hormonul responsabil de stres). Fa-ti un obicei de a te angaja in diferite activitati fizice care-ti fac placere zilnic, pentru cel putin 20 e minute. Poti lucra acasa, in aer liber, la sala, singura sau cu prietenele. In plus, nu numai ca te vei simti grozav, vei arata si mai bine.

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.