zoot

Branza bulgaras. Iata cum si de ce sa o consumi

Branza bulgaras de casa

Branza bulgaras este branza de vaci cu un continut caloric scazut si cu o aroma usoara. Popularitatea sa a crescut in ultimele cateva decenii si este adesea recomandata ca parte a unei diete sanatoase.

Pe langa faptul ca ofera o multime de proteine, branza este, de asemenea, plina de nutrienti esentiali. Din aceste motive, este utilizata pe scara larga de catre sportivi si de catre persoanele care doresc sa slabeasca.

Profil nutritional

Calitatile sale nutritionale variaza in functie de nivelul de grasime din laptele utilizat la preparare si de cantitatea de sodiu adaugata. O cana (226 grame) de branza de vaci (obtinuta din lapte cu 1% grasime) prevede:

  • Calorii:163;
  • Proteine:28 grame;
  • Carbohidrati:6,1 grame;
  • Grasime:2,3 grame;
  • Fosfor:30% din doza zilnica recomandata (DZR);
  • Sodiu:30% din DZR;
  • Seleniu:29% din DZR;
  • Vitamina B12:24% din DZR;
  • Riboflavina:22% din DZR;
  • Calciu:14% din DZR;
  • Folati:7% din DZR.

Mai contine cantitati importante de vitaminele B1, B3, B6, precum si vitamina A, fier, magneziu, potasiu, zinc si cupru.

Beneficiile consumului de branza bulgaras

Te ajuta sa pierzi in greutate

Multe diete permit adesea consumul de branza de vaci. Acest lucru este partial din cauza valorii sale proteice ridicate si a continutului caloric scazut. Mai mult, un consum ridicat de proteine, cum ar fi cazeina din branza de vaci, duce la cresterea sentimentului de satietate.

De fapt, branza pare sa stimuleze sentimentul de plenitudine intr-un mod similar cu cel al oualor, astfel reducand aportul caloric si sporind pierderea in greutate.

De asemenea, branza de vaci ofera cantitati mari de calciu. Studiile au legat calciul si alte componente ale laptelui de usurarea procesului de slabire si mentinerea greutatii mai usor, mai ales atunci cand sunt combinate cu exercitii fizice. Mai mult, calciul a fost asociat cu imbunatatirea proceselor metabolice care reduc acumularea de grasime si accelereaza pierderea in greutate.

Contribuie la cresterea masei musculare

Branza de vaci este populara in randul sportivilor si persoanelor care practica activitatea fizica. Datorita continutului ridicat de proteine, este un aliment preferabil pentru a fi incorporat in dieta dumneavoastra daca doriti sa adaugati mai multa masa musculara.

O dieta ce include alimente bogate in proteine poate ajuta la cresterea masei musculare, atunci cand este combinata cu exercitii fizice.

Cazeina reprezinta 80% din continutul de proteine si este considerata a fi o proteina care se absoarbe lent, iar acest lucru inhiba defalcarea musculara.

Multi culturisti par sa manance branza de vaci inainte de culcare. Aceasta conduce la o eliberare sustinuta de aminoacizi in sange si in muschii in timpul noptii, ceea ce poate reduce degradarea musculara.

Previne instalarea rezistentei la insulina

Rezistenta la insulina poate duce la dezvoltarea diabetului de tip 2 si a bolilor cardiovasculare. Calciul din produsele lactate se crede ca poate reduce rezistenta la insulina.

Mareste rezistenta osoasa

Ca si majoritatea celorlalte produse lactate, branza bulgaras este o sursa de fosfor si calciu. Combinatia acestor elemente minerale din lapte si produsele lactate reprezinta o optiune perfecta pentru oase, iar utilizarea sa este recomandata pentru copii, persoane in varsta si femei gravide.

Iata cateva modalitati creative de a manca branza bulgaras:

Branza de vaci este un ingredient versatil care se poate consuma ca atare sau adaugata in diferite retete, atat dulci, cat si sarate.

  • Clatite sau vafe:se amesteca in aluat ca inlocuitor pentru lapte;
  • Salate:se adauga la salatele preferate pentru un surplus de proteine;
  • Cu fructe:se amesteca cu fructe, cum ar fi fructe de padure, banane felii, felii de piersici, bucatele de mandarina si de pepene galben, obtinandu-se o salata dulce extrem de delicioasa;
  • Substituent pentru smantana;
  • In piureuri:se amesteca cu lapte si fructe pentru a prepara o gustare dulce;
  • In produsele depatiserie: se adauga in aluatul pentru briose, prajituri, paine;
  • In omleta:se va amesteca cu ouale si se va prepara o omleta cu o textura cremoasa;
  • Lasagna:folositi branza bulgaras ca substitut pentru branza ricotta.

Atentie!

Ca si orice produs, consumul de branza bulgaras poate avea unele dezavantaje. Sunt posibile intoxicatii alimentare in cazul incalcarii normelor de pregatire sau de pastrare.  Cu grija deosebita trebuie sa utilizeze acest produs persoanele care au intoleranta la proteine ​​din lapte (intoleranta la lactoza), precum si unele probleme renale.

Concluzie: In ultimul timp branza bulgaras a castigat popularitate. Aceasta este folosita ca un fel de mancare separat, deoarece are un gust placut, este bogata in substante nutritive si are calitati gastronomice fine, dar cu succes pot fi si incorporata intr-o mare varietate de feluri de mancare.

Niciun comentariu

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.